1

Onderwerp: Onderplaatje voor taart, hoe maak je die?

Ik ben door mijn vetvrije onderplaatjes heen en om nou alleen daar een bestelling voor te doen vind ik ook een beetje onzin. Nu zie ik dat sommigen zelf een onderplaatje maken met behulp van inpakpapier (en karton?), maar dat gaat toch enorm plakken? Het staat wel heel erg leuk :Y.
Wie kan me helpen? Hoe maak je zo'n plaatje en wat voor een karton moet je daarvoor gebruiken?

Bedankt vast!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Onderplaatje voor taart, hoe maak je die?

Een doos uit de supermarkt, gewenste modelletje uitknippen / -snijden, inpakken in kadopapier en daarna inpakken in doorzichtig bloemenfolie. Of meteen al een folie-achtigpapier gebruiken. Kleine moeite, groots resultaat als je een mooi bijpassend papiertje hebt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Dank je wel Yvonne! Nog

www.detaartentantes.nl

4

Je kunt bloemenfolie gewoon bij de Wibra kopen bijvoorbeeld, is echt niet duur hoor! Vershoudfolie geeft toch een wat rommeliger effect denk ik en je snijd het erg snel stuk bijhet aansnijden van de taart, dat gebeurt met bloemenfolie ook wat minder snel1

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

tom poes schreef:

Je kunt bloemenfolie gewoon bij de Wibra kopen bijvoorbeeld, is echt niet duur hoor! Vershoudfolie geeft toch een wat rommeliger effect denk ik en je snijd het erg snel stuk bijhet aansnijden van de taart, dat gebeurt met bloemenfolie ook wat minder snel1

Helemaal mee eens! Huishoudfolie gaat stuk als je de taart gaat snijden en je krijgt het  ook niet mooi strak om je inpakpapier heen.

6

Ja natuurlijk, daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan! Het mes moet er tenslotte ook in, al zijn ze nog zo mooi ;). Bedankt voor de tip van de Wibra, ik zal eens groot gaan inslaan!

www.detaartentantes.nl

7

Hoi Sigrid, ook ik gebruik altijd de doorzichtige inpakfolie, superhandig en mooi!! Ik zet gelijk de taart erop met het vullen, wordt het vies, het wordt ook heel makkelijk weer helemaal schoon ;) En met het uitrollen is het ook lekker want de marsepein plakt dus helemaal niet aan de folie, hoe warm het weer ook is :-D Ik koop wel de wat dikkere folie van de Hema maar goed 2,50 euro voor een rol waar 10 kartonnen uitgaan, dat valt toch reuze mee. Ik doe er trouwens altijd van de zijde-vloeipapier onder (vind ik zelf zo mooi ;) ), krijg ook altijd blije opmerkingen over het mooie (bijpassende ;) ) onderkarton :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Je kan ook bij de plaatselijke bloemist vragen voor bloemenfolie!! Die willen vaak ook wel helpen hoor! En anders kom je maar bij mij langs! HIHIHI In mijn bloemenwinkeltje!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

9

Lieve meiden,
wat word ik toch vrolijk van dit forum...je kan het zo gek niet verzinnen of je vindt het en staat het er niet dan is er wel iemand die in notime een andwoord heeft!!! Geweldig!! Karton, natuurlijk, dacht al dat ik MDF moest aanschaffen en hoe krijg je die dan weer terug, kortom dit topic heeft voor mij weer een heleboel duidelijk gemaakt...super!