1

Onderwerp: Hoe werk je het kiertje tussen een stapeltaart weg?

Ik heb veel gelezen over stapeltaarten en wil er binnenkort eentje maken.
Mijn vraag is: hoe werk je het kiertje tussen twee taarten weg?
Eerst stapelen en dan een sierrandje erom?
Maar als ik de (zeer uitgebreide) beschrijving van Kwebbeltje volg van de bruidstaart (aug 08, waauw prachtig!) dan zijn beide taarten helemaal afgewerkt, worden dan gestapeld en dan zie je nog een kiertje. Later vertelt ze dat ze de taart even buiten de koelkast heeft gehouden, zodat ie wat warmer werd en het kiertje weggewerkt kon worden, maar hoe doe je dat dan???

If live gives you lemons, make lemonade!

2

Re: Hoe werk je het kiertje tussen een stapeltaart weg?

als je taart wat warmer word is het makkelijker om de marsepein een beetje glad te strijken. met je vingertop die je ook nog wat warmer kan maken ga je heel voorzichtig wrijven en je kan ook een beetje crisco op je vinger smeren. maar wel voorzichtig duwen, wrijven enz

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Ik stapel altijd eerst en werk dan de kiertjes af met een randje, kabeltje, balletjes, van alles dus!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

Ok, ik ga in eerste instantie ook maar eens proberen eerst te stapelen en dan randjes ertegen.
Bedankt voor de reactie!

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Nog niet over na gedacht, maar als ik een stapelbruidstaart moet afleveren, en hem dus in lagen vervoer, om later dus op elkaar te zetten:
Lijkt me erg lastig om daar ter plekke, waar mensen toe staan te kijken pas de parelrand erop te zetten.
Nog even over denken dus.