1

Onderwerp: taart rijst niet

even een vraagje, ik heb een wilton voetbalpan gekocht dus ik wou een lekker taartje maken maar nu is hij al 2 keer mislukt.
ik gebruik het recept die hier links staat en die was altijd goed bij mij alleen met deze pan niet, hij rijst bijna niet en komt er droog en vies uit.

weten jullie hoe dit komt? of zou ik gewoon een ander recept moeten nemen?

alvast bedankt

2

Re: taart rijst niet

Voor de "speciaal" bakblikken gebruik ik altijd cake ipv biscuit.. weet niet waarom maar et lijkt altijd alsof et gewoon beter werkt.
Maar ja et kan komen omdat je eieren te koud zijn.. niet lang genoeg gemixt (suiker eieren).. te lang gemixed (als je de bloem en maizena in doe)

3

Weet niet hoe groot die voetbal is, maar misschien ligt het daar aan? Ik zet in grote vormen een bloemnagel onderin.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Canadesje schreef:

Voor de "speciaal" bakblikken gebruik ik altijd cake ipv biscuit.. weet niet waarom maar et lijkt altijd alsof et gewoon beter werkt.
Maar ja et kan komen omdat je eieren te koud zijn.. niet lang genoeg gemixt (suiker eieren).. te lang gemixed (als je de bloem en maizena in doe)

dan ga ik is cake gebruiken, kijken of dat lukt want het recept heb ik wel tot 2 keer toe goed gemaakt, precies zelfde als altijd en lukt altijd perfect.

en een bloemnagel is hier niet te verkrijgen (eigenlijk niks voor taarten, woon in gran canaria) maar hoorde dat het met een spijker ook kan??

5

Ja hoor, grootste spijker die er is, dan op z'n kop zetten, in het midden van het bakblik. Daarna beslag erin.