1

Onderwerp: Fondant blijft bij minste geringste scheuren

Hoi,

Ik heb al veel gelezen hier op het forum maar ik kom er toch niet uit. Wellicht doe ik iets verkeerd.
Bij alles wat ik doe met de fondant scheurt het. Ik moet meerdere malen de fondant uitrollen en dan nog scheurt het dan. Tot nu toe verbloem ik dat met een versiersel maar het zou leuk zijn als dat het zonder zou lukken. Ook als ik versielsels maak scheurt dat heel snel.

Ik heb al tafelzeil gekocht en ook gebruik ik genoeg suikerbakkerspoeder.
Ik wil binnenkort aan mijn eerste boetseersel beginnen maar ik durf het eigenlijk niet.

Kan het misschien aan de fondant liggen? Ik maak het namelijk zelf...

Alvast bedankt!

2

Re: Fondant blijft bij minste geringste scheuren

Het klinkt alsof het te droog is... Nu maak ik zelf nooit fondant maar wel marshmallowfondant en daar heb je dit probleem ook als je er teveel poedersuiker indoet...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Rol je het niet te dun uit??

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ik rol het denk ik niet te dun uit. Vanaf het moment dat ik aan het rollen ben scheurt het en dan is het nog behoorlijk dik.

5

dan is et te droog.

Is er iets wat ik er aan kan doen?

Is het misschien handiger als ik kant en klare fondant bestel bij de webshop? En welke vinden jullie het lekkerste werken? Er zijn namelijk verschillende fondanten en ik weet niet welke ik moet kiezen...

beetje crisco (of wit frituurvet) erdoor wil nog wel eens helpen tegen de droogheid

8

Ik maak wel eens mijn mmf.. maar vind de mmf in de webshop echt super makkelijk.. en de ruikt lekker.. de anderen niet echt zo.

9

Ik herken het wel van vroeg

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag