1

Onderwerp: ojee... wat moet ik nu? hellup!

Situatieschets: Vanmiddag belde mijn lieve oom mij op:

Hij: "Ik ben vrijdag jarig, wil jij voor mij een taart maken?"
Ik: "Ja natuurlijk! Wel onder voorbehoud, want misschien moet ik wel bevallen;)"
Hij: "Dat is goed hoor, wat stel je voor?"
Ik: "Nou... een beetje kortdag, dus misschien een mooie striktaart? Wat voor vulling wil je?"
Hij: "Oh... doe maar appeltaart, dat lust iedereen toch?"
Ik: "euhm.....ja.... wat bedoel je precies?"
Hij: "Gewoon zo'n pakje van de supermarkt, heerlijk."

Hoe kan ik nou appeltaart versieren? Dat smaakt toch voor geen meter met marsepein/fondant? of wel? Hellup!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

2

Re: ojee... wat moet ik nu? hellup!

Ik geloof dat Kwebbeltje laatst ook zo'n leuke appletaart heeft gemaakt.
Met de tekst erbij, verder niet versierd.

Misschien ook zoiets maken, strik erop, en de strik versieren, tekst erbij, klaar. Ik zou  het niet bekleden met marsepein ... lijkt me ook niet lekker.

Groetjes Tweety!

3

Als ik het wel heb, heeft Vlits een keer een appeltaart gepost die je kunt bekleden. Even zoeken ...
Gevonden:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41299

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik zou zeggen, lekker makkelijk! Maak een appeltaart en geen bekleding.
Als dat is wat hij vraagt.
Ik zou dat gewoon doen

5

idd gewoon een appeltaart bakken! zonder bekleding. zelf kan hij het waarschijnlijk niet, dus daarom vraagt hij jou. misschien een klein taartje van marsepein erbij doen?

6

Ik heb hem maar even terug gebeld. Gezegd dat appeltaart niet te versieren is omdat het niet zo lekker is met marsepein of fondant. Hij vind appeltaart wel erg lekker, dus nu worden het twee kleinere taartjes,

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me