1

Onderwerp: Vragen over Ballina modeling paste

Hai dames,

(Onderstaand berichtje staat ook (per abuis) onder de categorie "bekleden". Ik denk dat hij beter past in deze categorie "decoreren". Sorry voor het dubbele bericht op dit forum dus)

Gisteren heb ik voor het eerst even gewerkt (geoefend voor de verjaardagstaart van mijn dochter volgende week) met ballina modeling paste. Ik vraag me alleen af hoe lang ik de ballina in de geopende verpakking (wel ingepakt in een tupperware doosje nu) goed kan houden. Weet iemand dat?

Als ik voor volgende week alvast figuurtjes wil boetseren, kan ik dat dan nu al doen en ze ingepakt in een zakje/doosje bewaren?

Ohja, en als ik wil kleuren, moet ik dat dan, net als met marsepein, tenminste een dag van te voren doen?

Ten slotte: wat gebeurt er eigenlijk met dat spul als het eenmaal geboetseerd is? Worden de figuren dan hard ofzo?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Veel taartplezier weer allemaal!

2

Re: Vragen over Ballina modeling paste

Een hoop vragen, ik proberen er een paar te beantwoorden.

De fondant (moddeling paste) kan mits goed opgeborgen bewaard worden tot de datum op de verpakking.

Boetseren doe ik niet met moddeling paste (fan van MMF) dus dat weet ik niet.

Kleuren doe ik nooit een dag van te voren omdat ik niet kan plannen. Je moet er wel rekening mee houden dat de kleur dan nog iets donkerder kan worden op de taart. Verder maakt het niet uit. Ik kleur marsepein dus oo niet een dag van te voren (oei, oei)

En volgens mij worden boetseersels hard, mits je ze luchtdicht en donker verpakt. Net als het overgebleven spul.

Succes ermee, en ik hoop dat ik heb kunnen helpen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.