1

Onderwerp: tremperen

Ik las net in  een stukje dat iemand de ander adviseerde altijd te tremperen, nu doe ik dat niet altijd, maar is dat inderdaad lekkerder?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: tremperen

Het zorgt er voor dat je biscuit niet zo snel droog wordt en kan het ook nog eens een extra lekker smaakje geven.
Ik temper altijd.

3

Ik weet dat het "hoort", maar doe het eigenlijk nooit. Heb nog nooit last gehad van een droge biscuit. Kwestie van smaak denk ik. Moet zeggen dat als je het nooit hebt gedaan, je het ook vergeet.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Kwestie van smaak, maar ik vind het veel lekkerder.

Groet, Jolanda

5

Ik doe het ook nooit. Ik heb ook nooit droge biscuit en ik gooi ook nooit taart of biscuit in de vriezer (weet niet of het daar misschien droger van wordt).
Ik gooi het smaakje liever in de vulling.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ottolien schreef:

Ik heb ook nooit droge biscuit en ik gooi ook nooit taart of biscuit in de vriezer (weet niet of het daar misschien droger van wordt).
Ik gooi het smaakje liever in de vulling.

Heeft niet pers

Groet, Jolanda

7

Oke ik ga het helemaal snappen, dus ik ga het zeker uitproberen.

ik deed het alleen maar mocca eigenlijk daar doe ik altijd koffielikeur over het bisquit heen, maar ga het ook eens uitproberen met andere taarten.

hoeveel moet er over heen, gewoon met een kwastje een beetje neem ik aan?

8

christol schreef:

hoeveel moet er over heen, gewoon met een kwastje een beetje neem ik aan?

klopt! Succes ermee!

Groet, Jolanda

9

Of met plantenspuit vochtig maken.

10

waarmee doe je dan tremperen?
Suiker water? En hoeveel water en hoeveel suiker? En hoe doe je er een smaakje aan toe voegen?

Mijn wederhelft vind namelijk mijn biscuit te droog. Dus ik vraag mij dit af.

Bedankt!

Jam Jam gimme some!

11

ik heb et alleen gedaan met trempeer siroop van de webshop.. en verdund caramel siroop voor in de koffie

12

Ik doe het sinds kort en ik vind zelf mijn taarten nu ook echt veel lekkerder dus ik zou het zeker doen, ik heb het tot nu toe met suiker en water gedaan, water gekookt met poedersuiker zodat die oplost en dan besprenkelen... Ik  ga zo nog wat bij de hebshop bestellen en dan maar eens een smaakje proberen ;)

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

Ik weet dat een plaatselijke bakker hier vroeger zijn taarten ook altijd al tremperde met, volgens mij, citroen-brandewijn (of hoe heet dat, citroentje noemen wij het).
Als je nagaat dat citroenzuur in nagenoeg alle frisdrank in zit om de smaak te versterken, klinkt dat ook best logisch.
Ik heb het nog net geprobeerd, maar nu ik erover nadenk, ga ik de eerstvolgende keer doen!

If live gives you lemons, make lemonade!

14

jammie schreef:

waarmee doe je dan tremperen?
Suiker water? En hoeveel water en hoeveel suiker? En hoe doe je er een smaakje aan toe voegen?

Mijn wederhelft vind namelijk mijn biscuit te droog. Dus ik vraag mij dit af.

Bedankt!

Suiker en water (verhouding 1:1, dus bijv. 150 gr. suiker in 150 ml water) koken, laten afkoelen en dan smaak toevoegen. Smaak kan d.m.v. druppeltjes aroma of scheutje likeur of siroop.

Groet, Jolanda

15

pasoa of een andere likeur is ook wel erggggg lekker ben ik achter gekomen

16

passoa?? Oei oei, dat vond ik vroeger zoooo lekker!

Oke heel erg bedankt allemaal! Ik ga dat eens proberen!

Jam Jam gimme some!

17

ik zag vandaag in het foldertje van Xenos dat ze een verstuivertje verkopen voor olie/azijn...misschien handig om te gebruiken?

18

heb gehoord dat je bij de suikerwater ook een klein beetje limonade siroop kunt doen. is dat zo?