1

Onderwerp: roomboter

ik ben benieuwd naar merken roomboters die jullie gebruiken voor de botercreme, met name welke het witst word en ook lekker is.

zelf heb ik AH roomboter tot nu toe gebruikt, maar van de week was ik bij de makro en heb ik ARO eigen merk van de makro gehaald en deze was stukken witter dan die van AH

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: roomboter

ik de grasboter van C1000 ongezouten (hmm geloof ik van Campina. heb even niets in huis)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Bommeltje schreef:

ik de grasboter van C1000 ongezouten (hmm geloof ik van Campina. heb even niets in huis)

en is die lekker wit??

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Ik heb de afgelopen weken veel verschillende soorten gekocht (speciaal om het verschil te zien en te proeven) en vind de roomboter van de Lidl het mooist van kleur, het stevigst en de beste smaak hebben.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Lidl heeft de goedkoopste!!!!!
Enne bij mensen die eerder hadden besteld bij mij was het verschil niet eens duidelijk.
wel de botercrememix van hier dan toch wel he

cateren is ook gebakjes maken :)

6

Ik maak de Merinqe botercreme omdat ik die veeeeel lekkerder vind....;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Ik heb altijd die goedkope witte pakjes met blauwe letters, merk weet ik even niet meer... Maar die werkt het prettigst vind ik, ik heb verder die van de aldi geprobeert en nog een ander, ik denk van campina.... Wel doe ik tegenwoordig saroma erbij, heerlijk! de laatste taart had ik gevult met banketbakkersroom en aardbeienjam en dus afgesmeert met botercreme met een half pakje sroma aardbeiensmaak erdoor, echt heerlijk.... ik doe dan wel wat minder poedersuiker, niet helemaal 1:1

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

8

Ik gebruik altijd half roomboter half margarine. Van beide gewoon de goedkoopste.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

9

Van de lidl.

10

ik neem altijd van de aldi staat nu in de folden voor ik dacht 65 cent
bij mij werkt het prima

groetjes nicole

11

Aldi!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

12

Ik gebruik altijd alleen margarine ivm de koemelk intolerantie van mijn zoon. Hoe minder koemelk hoe beter (maar wajang vinden we weer niet lekker).
Ik heb het laatst een keer met roomboter gedaan (zoon was uit logeren) en dat vonden ze hier veel minder lekker!! Zo zie je maar weer een smaak is heel persoonlijk.
De margarine wordt ook best el wit overigens.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

13

Lidl en Aldi werken voor mij het best

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

14

Ik gebruik altijd de van Lidl of Aldi... ze hebben niet echt een sterke roomboter smaak.. de goedkoopste van super de boer (niet eigen merk) blijft heel erg geel.. ook als je et 20 min lang mix.

15

Ikkgebruik ook altijd de AH eigenmerk ongezouten roomboter, die vind ik het lekkerst. Ik heb ook wel eens uit noodzaak die van de Nettorama geprobeerd weet het merk even niet meer (van die gouden en zilveren pakjes) maar die vind ik echt vies! Het smaakt net of hij overdatum is als je er poedersuiker bij gooit, jak!

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

16

Ik gebruik de goedkoopste van C1000. Wel valt me op dat hij prachtig wit wordt,
Maar als ik wat over heb, en in de koelkast zet, wordt het weer geel.
Dus volgende dag mix ik het weer een paar minuutjes om het wit te krijgen.
Ik vraag me af, of hij tussen de taart dan ook geel wordt.
Blijven ze bij jullie wel wit?

17

De blauw-wit geblokte van de dekamarkt. Dat is daar de goedkoopste, en ik vind hem prima smaken!

Als ik over heb, en ik vries het in of zet het in de koelkast, doe ik altijd nog namixen als ik het weer gebruik. Dan wordt het wel weer iets smeuiger. Het is me nog nooit opgevallen dat het tussen de taart geel wordt, maar ik snij meestal mijn taarten niet zelf aan, :D... Ook doe ik er tussen de taart vaak nog smaakjes en/of kleurtjes door.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

18

ah eigenmerk ongezouten , werkt echt heel goed.....
spar eigen merk ongezouten werkt minder goed, laat zich niet zo goed romig kloppen......smeert niet lekker af......

Gr Inge

19

Campina botergoud ongezouten..vind ik lekker. Maar heb eigenlijk nog nooit andere geprobeerd. Deze is lekker zacht, hoef ik de mixer niet uit de kast te halen..

20

Heeft de lidl meerdere soorten roomboter of heeft hij alleen maar ongezouten.. vind het lastig om te zien of iets gezouten of ongezouten is. Heel vaak staat er op de goedkope versies helemaal niets (gezout of ongezout)

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

21

bijna altijd als er niks op staat is et gezout. 
Trouwens de lidl roomboter is veranderd, en ook duurder geworden :(

22

AH roomboter! Ongezouten dan wel. Al wil ik na deze berichten toch ook eens de roomboter van de Lidl proberen.......

23 Laatst bewerkt door kokkie (29-12-2009 13:05)

Canadesje schreef:

bijna altijd als er niks op staat is et gezout. 
Trouwens de lidl roomboter is veranderd, en ook duurder geworden :(

Nee hoor! Er zit in ongezouten roomboter wel een spoortje zout (wat er van nature inzit, net zoals in melk), maar met GEZOUTEN roomboter bedoelt men de roomboter waar echt EXTRA zout aan is toegevoegd, dus wat je ook echt proeft. Roomboter waar niet echt duidelijk 'gezouten' opstaat is wat wij bedoelen met ongezouten.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...