1

Onderwerp: HELP rechthoek vorm 37,5 x 27,5 x 5cm benodigheden tabel

Ik heb deze vorm gekocht en zie in alle tabellen ronde vierkante vormen staan maar helaas nergens een rechthoek die deze maten heeft of in de buurt komt.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik hiervoor nodig heb
met mix voor biscuit en met cakemix [tenminste als hier verschil in zit]

Alvast bedankt, ik kan het helaas nergens vinden.

Groetjes Liane

2

Re: HELP rechthoek vorm 37,5 x 27,5 x 5cm benodigheden tabel

Weet je hoeveel litres dat is? Dat is makkelijker te berekenen. ;)

Groetjes Tweety!

3

Nee helaas dat staat er niet op en hoe je dat moet berekenen ??
Ik ben helemaal nieuw hoor in de taartenwereld dit word mijn 2de :y

Groetjes Liane

4

er staat een tabel voor vierkante vormen, nu kan  je de 30 cm aanhouden of de 35 wat ik zou doen.

misschien heb je dan iets teveel, maar dat zie je snel genoeg met vullen, ligt er ook aan of je die 5 cm gaat verhogen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

Bedankt ik ga het proberen, hopelijk lukt deze goed want mijn eerste wonder molt was een beetje mislukt. hij smaakte lekker maar hij kreeg een hele rare vorm zonder dat ik de oven had geopend haha.
toch was hij achteraf mooi geworden.

Groetjes en bedankt voor de tip

6

Je kan de vorm met een maatbeker en water vullen. Wel telkens even herinerren hoeveel water je erin hebt gegooid. Zo kan je meten hoeveel water erin kan.
:thumb:

De tabel voor 30cm zou moeten werken, wel voor de zekerheid de zijkanten ophogen (strookjes aan de zijkanten plakken) met bakpapier voor het geval dat er teveel beslag was.

Groetjes Tweety!

7

ok thx voor de tip

Groetjes Liane

8

hij is gelukt!!! ik heb de 30 aangehouden maar 35 mag gerust want hij is niet zo hoog geworden.
en nu hoeft hij ook niet zolang in de oven want hij was wat gekrompen aan de zijkant haha. ik had 180gr 30min
ik heb volgens mij wel een turbo oven want hier is altijd alles sneller klaar :)
maar ziet er geweldig goed uit

bedankt allemaal voor de tips.

9

Ja 30 was aan de krappe kant, en 35 weer net iets teveel vandaar dat ik zei dat je met 35 beter iets kan verhogen, nou ben blij dat ik je heb kunnen helpen en dat het ook nog gelukt is  hahhaa

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!