1

Onderwerp: 2e koelkast voor gevulde taarten; welke temperatuur?

Voor taarten met een slagroomvulling is een gewone koelkasttemperatuur niet de juiste temperatuur heb ik gelezen op het forum...

Wanneer je een biscuit hebt gevuld met slagroom (en deze eventueel al hebt bekleed met fondant en/of marsepein) op welke stand (en hoeveel graden!) is dan de beste bewaartemperatuur en hoe lang kan de taart er maximaal in bewaard worden?

Heel erg bedankt alvast voor de hulp en tips!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: 2e koelkast voor gevulde taarten; welke temperatuur?

de mijne gaat gewoon in de koelkast op stand 4
nog nooit mis gegaan ik gebruik altijd fondant
1 keer met marsepein geprobeerd dat werdt wel plakkerig maar dat trok ook weg

groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Ik zet mijn taartkoelkast altijd op standje 1. Dan gaat ie niet zo weten als je 'm er uit zet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

ik zet mijn taarten koelkast ook op 1 en ze staan er bij niet langer in dan 1 nachtje.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

stand 1 om zweten te voorkomen. En als het een taart voor ons zelf is, durf ik hem wel 3 nachten in de koelkast te zetten.
Voor een ander lever ik liefst helemaal vers af. Misschien dat die persoon het dan nog in de koelkast wil bewaren.

6

Claudia Mv 2 schreef:

ik zet mijn taarten koelkast ook op 1 en ze staan er bij niet langer in dan 1 nachtje.

Bij mij ook maar 1 nachtje hoor. Langer heb ik nog niet geprobeerd. Dan zou ik 'm denk ik kouder zetten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik heb geen 2e koelkast dus ik zet de "koelkasttaarten" gewoon op de normale stand in de koelkast.
In principe voor 1 nacht, maar het komt toch ook wel eens voor dat het niet helemaal opgaat. Dan kan het gebeuren dat hij er meer nachtjes in staat. Geen problemen tot nu toe. Alleen als ze al aangesneden zijn gaan ze zweten (dan komt er meer vocht uit ofzo).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Hai Annelies, slagroom is een heel bederfelijk produkt, in de kou van Nederland zou ik me niet zo snel zorgen maken, maar wil je op safe spelen dan moet je de temperatuur aanhouden die aangeraden wordt voor slagroom. Volgens mij staat er op het pakje tot max 6 of 7

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"