1

Onderwerp: Help droge biscuit

Ik hoorde van een klant dat ze de taart wat droog vond. Echt balen, want ik ga voor deze klant ook de bruidstaart maken. Ik heb niets anders dan anders gedaan: ik had hem gevuld met botercreme en aardbeienjam (twee lagen). Is tremperen een idee en zo ja hoe werkt dit?

Groetjes Wendy

2

Re: Help droge biscuit

is hij misschien te lang in de oven geweest?
dat heb ik wel eens gehad te lang in de oven en hij was ontzettend droog!
groetjes

groetjes nicole

3

Tremperen is altijd een goed idee!
Je kan, afhankelijk van je vulling: applesap gebruiken, of suiker water, of als je mandarijnpartje gebruik, daar de vocht van nemen. Of met wat alcohol bijv. Rum.

je zet wat vocht in een beker, en gebruik een kwast om te taart te bestrijken, of je kan de kwast uitschudden over de taart. (let op, op de gesneden laagjes doen, niet de bovenkant van de taart). En klaar is kees ;) Niet te nat maken natuurlijk, maar licht vochtig.

success!

Groetjes Tweety!

4

Ik temper altijd. Afhankelijk van de taart tempeer ik met een kindvriendelijke of alcohol.

5

Daar gebruik ik vaak de plantenspuitmondje voor.

6

Wat gebruiken jullie om te temperen, is dat altijd suikerwater met een smaakje?????????

Vele en lieve groetjes Nicole

7

Bij de supermarkt verkopen ze van baukje ook van die kleine glazen flesjes met vanillesmaak en citroen. Kan je dit ook gebruiken om te tremperen? Op de verpakking staat dat het door het beslag moet...

Hoe maak je suikerwater?

8

Tremperen is altijd een goed idee! Suikerwater maken door 1:1 suiker en water te koken (dus bijv. 125 ml water met 125 gr. suiker). Even laten inkoken. Ikzelf doe pasna het afkoelen een smaakje erbij (bijv. aroma, likeur of siroop).

Groet, Jolanda

9

nicole th schreef:

Wat gebruiken jullie om te temperen, is dat altijd suikerwater met een smaakje?????????

Nee hoor, vruchtensap kan ook prima.