1

Onderwerp: Help 2 vragen!!

Hallo allemaal ,

Ik heb 2 vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

1) In het recept van marsepein ( recept 1) staat rozenwater. Nu had ik ergens gelezen op het forum dat je dat bij de drogist kon halen. Dit heb ik ook gedaan en nu staat er op de fles: Gevaarlijk bij inwendig gebruik!
Nu is mijn vraag... Heb ik de verkeerde meegenomen of kan 1 theelepeltje geen kwaad ?

2) Ik heb morgen marsepein nodig om een taart mee te bekleden. Nu heb ik jullie advies nodig.. Kan ik beter vandaag de marsepein al maken en kleuren en dan de marsepein een nachtje in de koelkast laten rusten of kan ik beter morgen de marsepein maken en kleuren en dan meteen gebruiken om te bekleden ?

Sorry dat ik jullie weer lastigval met mijn vragen maar jullie hebben zo veel ervaring ( en mooie taarten )

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groetjes Linda

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (07-03-2009 17:15)

Re: Help 2 vragen!!

Hoi,

Je kunt heel goed marsepein van te voren kleuren, maar je moet het alleen niet in de koelkast bewaren.
Gewoon in een goed afgesloten zak op een droge donkere plaats bewaren of het zakje in een trommel stoppen.

Wat betreft het rozenwater kan ik je niet helpen.
Succes met je taart!

3

Dan is 1 probleem al opgelost ! Bedankt voor de reactie !
Groetjes Linda

4

Rozenwater giftig? Klinkt eng. Helaas geen ervaring.

5

Ik denk dat je verkeerde rozenwater hebt. Er is volgens mij ook een parfum dat ze rozenwater noemen.
Ikm zou het voor de zekerheid niet doen of even bij de drogist navragen. Of zoek de leverancier op internet op. Dan gewoon een mailtje sturen. Mijn ervaring is dat je vaak heel snel reactie krijgt op deze manier.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.