1 Laatst bewerkt door linda1 (08-03-2009 20:16)

Onderwerp: Chocoladerand

Ik heb net de howto gelezen over die chocoladerand. Ik wil graag 2 minitaartjes maken in hartvorm met een chocolade rand en dan bovenop gewoon slagroomtoefjes spuiten. Mijn vraag is nu, moet de taart afgesmeerd worden aan de zijkant voordat de chocorand erop gaat?
En als ik witte chocola wil gebruiken, welke kan ik dan het beste nemen?

2

Re: Chocoladerand

Hoeft niet afgesmeerd te zijn als de taart al heel glad is.
Is dat niet zo, bij mij helaas zo, dan gebruik ik wel een bc afsmeerlaagje.
Ik neem altijd de goedkope witte chocola, maar kan je doen zoals je wilt.

3

He bedankt Witje, heb ff naar je taart gekeken, het was die Bambi taart he, wat een plaatje en die rand, zo wil ik m ook, die van jouw is een beetje gehobbeld, vindt ik heel leuk, hoe heb je die zo gekregen?

4

dat wordt vanzelf wel wat gebobbeld, omdat je werkt met een stuk plastic dat nooit echt perfect recht komt te staan, tenminste bij mij niet :)

5

linda1 schreef:

He bedankt Witje, heb ff naar je taart gekeken, het was die Bambi taart he, wat een plaatje en die rand, zo wil ik m ook, die van jouw is een beetje gehobbeld, vindt ik heel leuk, hoe heb je die zo gekregen?

Ha, ik probeerde juist zo glad mogelijk. Niet helemaal gelukt dus.
En ja, ik had het zeker over de bambitaart.
Ik heb gewoon bakpapier afgemeten, 1 cm hoger dan de taart zelf was.
Die ingesmeerd met gesmolten chocola, en dan na iets afkoelen ertegenaan plakken.
Daarna ben ik met de smoother er langs gegaan, om zo glad mogelijk te krijgen.
Uurtje in de koelkast, en je kan het bakpapier er zo afhalen.
Was veel makkelijker dan ik gedacht had.

6

He hartstikke bedankt voor de tip, je zult m van de week (als het gelukt is) wel zien in de parade!