1

Onderwerp: advies vulling kinderworkshop?

Nou eindelijk is het dan zover, kijk echt naar woensdag uit:) het partijtje van mijn dochter. Uiteindelijk komen er 8 kinderen (waren er eerst 5 ha ha)
Als vulling wil ik een chocoladefudge maken (zie het meer als chococreme) en ik dacht voor de andere vulling een botercreme (webmix) te maken.  Is dit lekker of zal ik nog een 3e variant erbij doen. Ik zag namelijk een recept van amarene door de botercreme of zal ik iets van aardbei doen?
De kinderen (9-11 jaar) gaan ieder een boltaartje vullen, bekleden en decoreren
Mijn 2e vraag is hoeveel botercreme gaat er tussen zo'n laagje? kortom hoeveel moet ik maken? Dacht ik alles onder controle te hebben, eerste keer de spanning stijgt.
Ik hoop dat jullie een richtlijn kunnen geven, liever teveel dan te weinig:)

Alvast bedankt, groetjes van Sonja

2

Re: advies vulling kinderworkshop?

Ik zou niet te ingewikkeld doen; wij doen bij kinderworkshops botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Beste Marianne,
Ik ben nu druk aan het bakken, maar die boltaartjes van ikea gaan mij niet echt lekker af. Ik doe er 2 in de oven (hete lucht) eerst op 160 gr kom ik zo uit op 40 min (is de buitenkant sommige plekken krokant) Laatste ronde heb ik geprobeerd om eerst 20 min 170 gr toen 10 min op 160, maar zijn nog niet goed.
Normaal heb ik met biscuitmix geen probleem, alles op 160 a 25 min supergoed .
Ik prik ze nu lek ha ha.
Bedankt voor je advies betreft de vulling, ik ga het ook zo doen:) maak het mezelf anders inderdaad te lastig.
groetjes van Sonja

4

ik bak de bolletjes 20 min op 180 graden en ze zijn goed

5

super bedankt  ik moet er nog 4, dus dat ga ik meteen doen vanavond.
groetjes van Sonja

6

Als je de bolletjes van 12cm bedoelt, die doe ik op 8 in. 140, 8 min. 165, 8 min. 180 graden. Maar ik heb boven- en onderwarmte, dus dat scheelt waarschijnlijk. Ik bak er meestal 9 tegelijk :)

Succes met de kinderworkshop, het is wel een leuke leeftijd om mee te doen!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Hoi hoi,

Maak de vulling niet te krap. Toen ik hier mijn kinderfeestje had, had ik als vulling net als Marianne, gewoon botercreme(extra) en jam. Nou was de jam niet het probleem, maar van de botercreme werd toch echt heel veel gesnoept!!! Dus maak meer dan je nodig hebt. Ik vond het snoepen een eer.
Ik heb ook een hetelucht oven. En bak de bolletjes op 160 graden (wel 30 minuten). Je kan juist bij hetelucht je oven vol zetten omdat de warmte ronddraait, kan je zelfs op 2 lagen bakken (wel roostersgebruiken ipv bakplaten, anders verspreidt de warmte minder goed). Helaas is mijn oven een kleine, dus ik kan er niet zo heel veel tegelijk in.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8 Laatst bewerkt door sonnetje (09-03-2009 09:51)

Marianne schreef:

Als je de bolletjes van 12cm bedoelt, die doe ik op 8 in. 140, 8 min. 165, 8 min. 180 graden. Maar ik heb boven- en onderwarmte, dus dat scheelt waarschijnlijk. Ik bak er meestal 9 tegelijk :)

Succes met de kinderworkshop, het is wel een leuke leeftijd om mee te doen!

Ik heb bolletjes van 20 cm en een hete luchtoven, te gek zeg 9 tegelijk. Ben ook heel benieuwd hoe de workshop gaat, kijk er echt naar uit.:)
Jij doet dus inderdaad zoals ik al een keer gezien heb verschillende temp, doe dit eigenlijk nooit. wat doe je dan voor 2 bolletjes van 20 cm?  Ga vanavond rest bakken.
Zeker leuke leeftijd:)
groetjes Sonja

9

Ottolien schreef:

Hoi hoi,

Maak de vulling niet te krap. Toen ik hier mijn kinderfeestje had, had ik als vulling net als Marianne, gewoon botercreme(extra) en jam. Nou was de jam niet het probleem, maar van de botercreme werd toch echt heel veel gesnoept!!! Dus maak meer dan je nodig hebt. Ik vond het snoepen een eer.
Ik heb ook een hetelucht oven. En bak de bolletjes op 160 graden (wel 30 minuten). Je kan juist bij hetelucht je oven vol zetten omdat de warmte ronddraait, kan je zelfs op 2 lagen bakken (wel roostersgebruiken ipv bakplaten, anders verspreidt de warmte minder goed). Helaas is mijn oven een kleine, dus ik kan er niet zo heel veel tegelijk in.

Dank je, ha ha zeker een eer, zal er rekening mee houden :) Ben nog een beetje onhandig wat er allemaal kan in de oven, maar komt vanzelf. Ik heb over het algemeen geen problemen alleen met die bolvormen :(
Nieuwe ronde nieuwe kansen. Heb je na je feestje thuis nog andere feestjes gedaan?
Ik heb jaren met deze leeftijd kinderen gewerkt en zou het wel leuk vinden om mijn hobby en de kinderen te combineren:)

10

Ik wil wel foto's laten zien, maar moet alleen nog kijken welke rubriek ha ha, eerst maar verder met de voorbereidingen:)