1

Onderwerp: wederom strikprobleem

Ook ik ben verslaafd geraakt aan het freubelen....
Dus deze ronde wilde ik een strik maken. Zo eentje met een randje erlangs.
Keurig gelukt al zeg ik het zelf. Maar op het moment dat ik de strik in elkaar ga lijmen brokkelen de randjes er gewoon af....
Wat heb ik fout gedaan? Ik heb geen tylose in de randjes gedaan, ligt het hieraan??
Wie kan me helpen?

Tip-top in orde....

2

Re: wederom strikprobleem

Toevallig heb ik net een strik klaar (mijn eerste :D) precies zoals jij beschrijft, dus fondant met tylose voor de strik en de randjes van fondant zonder tylose, maar ik heb nergens last van, dus ik weet ook niet waar het aan ligt :/

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

ik heb nog geen strik gemaakt met randjes, dus kan je ook geen tips geven.
alleen strik zonder randjes en zonder tylose en die was na 48 drogen nog niet droog genoeg dat hij bleef staan, maar brokkelde de uiteindjes ook af.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

4

Hoi ,

Als ik een strik maak, dan maak ik de randjes van marsepein.  Met een natte vinger de lus nat maken, en dan het randje marsepein plakken.  Werkt prima.

Succes,

Mary

5

Mijn strikken maak ik van fondant met tylose, de randjes waar jij 't over hebt die maak ik van marsepein z

"Begin de dag met een dansje..."

6

Nu er toch een strikken-topic is (heb er geen ervaring mee TO, sorry als ik je topic vervuil)...  je kan een strik toch ook van marsepein (met tragant) maken?

Ik voel me een beetje kiezel...

7

g11ling schreef:

Nu er toch een strikken-topic is (heb er geen ervaring mee TO, sorry als ik je topic vervuil)...  je kan een strik toch ook van marsepein (met tragant) maken?

Is niet aan te raden of je moet hem heeel lang laten drogen (als in weken)
Door de amandelen is marsepein veel vetter dan fondant en duurt het veel langer voor hij genoeg gedroogd is zodat hij keurig blijft staan..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Bommeltje schreef:
g11ling schreef:

Is niet aan te raden of je moet hem heeel lang laten drogen (als in weken)
Door de amandelen is marsepein veel vetter dan fondant en duurt het veel langer voor hij genoeg gedroogd is zodat hij keurig blijft staan..

Inderdaad, daar ben ik inmiddels achter..... mijn strik heeft drie weken hier gelegen en zakte nog als een kaartenhuis in..... Ondanks de giga hoeveelheid tylose er in..
Volgende keer met fondant proberen en de randjes dus met marsepein ;)

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.