1 Laatst bewerkt door mamamir28 (07-03-2009 14:38)

Onderwerp: beetje dom vraagje misschien :S

Hoi hoi allemaal,

Ik ben bang dat ik nu wel een hele domme vraag moet stellen :S

Ik ga vandaag mijn 5e taart bakken maar deze keer niet voor mezelf.
De vorige keer kwam ik erachter dat ik helemaal geen suiker door de slagroom in combinatie met bastognekoekkruimels had gedaan en het smaakt nogal flauw..
Doen jullie hier wel altijd suiker door?
Het gaat om de klopslagroom van friese vlag.
VInd het een beetje een domme vraag, maar wil er wel graag zeker van zijn dat het goed gaat. omdat hij toch niet voor mezelf word.

Alvast bedankt!!

(p.s ik ben niet meer blond maar voel me nu wel erg blond :o)

2

Re: beetje dom vraagje misschien :S

Ik doe zelf bijna nooit suiker in de slagroom.. omdat ik niet van heel zoet houd en de biscuit en fondat zijn vaak al zoet zat.
Maar als je weet dat et een beetje flauw smaakt dan gooi gewoon een pakje vanille suiker erbij.

3

Ik gooi er standaard wel 1 of 2 zakjes vanillesuiker in, vind ik lekkerder.

4

Ik zou zeggen suiker erdoor. Maar ik ben slagroom verslaafd.

Maar ook dit is weer een kwestie van smaak. In bokkepootjes zit ook niet heel veel suiker volgens mij (meer lucht dan inhoud).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik doe er wel altijd suiker door, behalve als ik Swiss Cream maak, maar ik begrijp je vraag niet helemaal: Je doet er altijd suiker door, en die ene keer dat je het niet doet vind je het minder lekker... dan beantwoord je toch je eigen vraag al? :think:
Of ben ik nu heel blond? ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

hahah nee ik bedoelde ook meer of er wel suiker in mag?? misschien is het niet aan te raden ofzo dat het kapsel er niet tegen kan.. net als metslagroom dat de marsepein gaat smelten..maar dat was ik er idd even vergeten bij te zetten

7

kan beter mijn haar weer blond verven geloof ik :(

8 Laatst bewerkt door Adrienne (07-03-2009 15:50)

Hihi, als marsepein en fondant of een kapsel niet tegen suiker konden dan hadden we met z'n allen denk ik een groot probleem ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Suiker naar smaak toevoegen, kan voor een cake of biscuit geen kwaad :Y
In andere landen is het volgens mij niet zo gebruikelijk om suiker aan slagroom toe te voegen zoals hier bijna altijd gedaan wordt. Eerlijk gezegd vind ik ongezoete slagroom echt niet lekker. Bij slagroomvullingen met iets extra's er doorheen (koekkruimels e.d.) zou ik wel de hoeveelheid suiker aanpassen.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."