1

Onderwerp: marsepein maken.

Hallo,

Ik heb vandaag voor het eerst zelf marsepein gemaakt wat een heel karwei was, en toch is die niet helemaal gelukt. Hij smaakt goed alleen het is geen eenheid dus heb allemaal losse brokken en je voelt de structuur van de amandelen ook al waren ze totaal fijn gemalen. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen?

En hoe zit dat met het uitrollen dalijk? moet ik het eerst af laten koelen in de koelkast en dan uitrollen met een deegroller of moet ik eerst wat poedersuiker op de ondergrond strooien dat het niet blijft plakken? Ik heb al van alles geprobeer ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen:)

2 Laatst bewerkt door Adrienne (05-03-2009 21:23)

Re: marsepein maken.

Begrijp ik uit je verhaal dat je de "kook"marsepein hebt gemaakt? Dan kan ik je niet echt helpen :nooo, heb ik geen ervaring mee. Het klinkt mij alsof er te weinig vocht bijzit: toch nog maar een druppeltje van het een of ander toevoegen?

Oh en altijd poedersuiker, maizena of crisco op je oppervlak doen, anders blijft het inderdaad plakken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb geen idd wat voor marsepein de gene die op deze site stond nummer 1 of zoiets. Maar volgens mij kan ik het beter de volgende keer kant en klaar komen :P
Dank je wel:)

4

MAar waar het mij eigenlijk om ging was om zo'n mooie egale laag over de taart heen te krijgen zoals u heeft bij u plaatje met de draak erop :)

5

en flink kneden helpt ook niet ?

6

Nee, tenminste heb net 20 minuten zitten kneden tenminste een gedeelte ervan en het werd wat olieiger en warmer maar de structuur blijft grover.

7

:( Dat klinkt niet zo goed... Kan je helaas niet verder helpen! ( Behalve de aanrader om toch maar voor kant en klaar te gaan ;) )

Groetjes, Adrienne

8

Ik maak zoiezo op een heel andere manier marsepein..
Ik gebruik dit recept :
Ingredi

9

Linda87 schreef:

*  300 gram poedersuiker
   * 4 eetlepels bloem
   * 100 gram boter
   * 4 druppels amandelextract
   * verschillende kleuren bakkleurstof

* Kneed alles goed door elkaar tot een bal.
   * De marsepein kun je kleuren door er wat druppels bakkleurstof aan toe te voegen.
Ik speel eigenlijk een beetje vals maar hij smaakt goed !
Groetjes Linda

Is dit marsepein?????
Moeten daar geen amandelen in??? Alleen maar een smaakstofje?

Nou zeg, ik vind het gelijk minder lekker worden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

dat is indd ook een manier:) als het maar goed is om te bekleden:P maar heb vandaag kant en klare marsepein gekocht en in duitsland is het echt veeel goed koper dan in nederland en heel veel makkelijker:P
Dankje wel voor alle tips

11

Linda87 schreef:

Ik maak zoiezo op een heel andere manier marsepein..
Ik gebruik dit recept :
Ingredi

Groetjes, Adrienne

12

Haha nee jullie hebben gelijk... Zal het niet meer doen.. :)

13

hoi vero

waar heb je  het marsepein gekocht in duitsland ?
heb van de week wel fondant in maasbracht gekocht

en hoe is je taart eigenlijk geworden??

groetjes margo

groetjes margo

14

De marsepijn heb ik gekocht bij de Norma die was in de aanbieding maar ik weet dat ze hem bij de real ook altijd hebben. Maar de taart was okeej maar ik zou hem graag echt een keer groot willen maken maar dan heb ik toch een keer hulp van een echte kenner nodig:P. Maar met fondant heb ik het nog nooit geprobeerd moet ik ook maar is proberen is dat lekkerder?

Groetjes veronie

15

Ik maak ook wel eens zelf marsepein en fondant in geval van ernstige allergieen en het echt nergens anders vandaan mag komen in verband met sporen. Het wordt allemaal wel heel lekker maar blijft heel lastig om mee te werken. Van het weekend een theepot en barbie bekleed met eigen gemaakt spul maar het wordt niet zo mooi strak als voorgefabriceerd dus in geval het niet hoeft zou ik het niet doen.
En als iemand het perfecte recept heeft, houd ik me aanbevolen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

16

het verschilt .
de ene vindt marsepein lekkerder , de ander fondant .fondant is zoals ze zeggen wel zoeter

moet ik eens bij de norma en real gaan kijken ;)
ik hoorde iemand pas in maasbracht ook zeggen , dat ze bij de rewe ook veel bakspullen hebben ,maar hoe en wat weet ik nog niet , moet er ook eens gaan kijken :)

groetjes margo

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein maken.