1

Onderwerp: Welke vulling bij chocolade taart

Hallo,
ik ben hier helemaal nieuw en wil voor zaterdag taart gaan maken. Nu heb ik van de webshop de chocho bisquit gekocht en ik dacht om daar tussen in de frambozen mousse te doen, maar ik weet niet of het samen gaat.
Als het wel kan zal ik tweede laag andere vullig doen en welke past daar weer bij? Of is het beter om de hele taart maar met 1 vulling te doen.
Hopelijk kan iemand me helpen ;-)

Re: Welke vulling bij chocolade taart

Als je onder recepten kijkt en daar weer kijkt onder vullingen dan vervolgens onder de geplaatste vullingen dan kun je zien wat je allemaal kunt gebruiken in je taarten.
Zelf vind ik in chocolade taart, dolche leche erg lekker vermeng met botercreme en bv aarbeienjam maar ja smaken verschillen veel succesermee!!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

3

Ik zou dan 1 laag mouse en 1 laag frambozen jam doen, eventueel in combinatie met wat gesmolten chocolade onder de jamlaag (gewoon in een spuitzakje sliertjes spuiten en hard laten worden voordat je de jam eroverheen doet) dat geeft een lekkere bite in de taart.

4

Ik zou ook iets met chocolade doen..chocolade ganache misschien?

5

jam lijkt me niet zo..zou wel gaan voor een mousse of pakje toetje of mona iets dergelijks.

Ik had afgelopen weekend toevallig 2 kleine chocobolletjes gemaakt.
- 1 met 1 laag tobleronemousse en 1 laag bosvruchtenjam, die was erg lekker (hoewel je de toblerone niet echt proeft, kan net zo goed gewone chocomousse in)
- 1 met 1 laag mascarpone+jam en 1 laag jam, deze had ik overgoten met ganache. Aardig, die 1e was lekkerder.

maar een combi van iets moussigs of romigs (chocomousse, frambozenmousse, zwiterse room) met 1 laagje jam (is zou voor de roodfruitige gaan bv aardbei, frambozen, bosvruchten e.d.) is wel erg lekker.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

7

slagroomtoefje schreef:

maar een combi van iets moussigs of romigs (chocomousse, frambozenmousse, zwiterse room) met 1 laagje jam (is zou voor de roodfruitige gaan bv aardbei, frambozen, bosvruchten e.d.) is wel erg lekker.

Helemaal mee eens :Y

ik ga morgen een chocotaart maken met een laagje frambozen jam met diepvries frambozen en een laagje witte choco mousse :D

9

Een sinaasappeljam is ook erg lekker in combinatie met chocolade.

10

Ik heb laatst monchou, aardbeienvlaaivulling en een krokant chocolaagje gedaan, afgesmeerd met botercreme.
Was erg lekker!

A cupcake a day keeps the doctor away ;)