1

Onderwerp: Onder een stolpje

Ik zou graag als kraamkadootje(ipv een bloemmeke) ee, ministapeltaartje geven.Ik zou het met de taartenfee cakeimx maken en bekleden met fondant .ik zou het dan onder een stolpje zetten en zo afgeven,maar ik vraag me af of de fondant gaat zweten?
Ik zette al eens zo een cake samen met marsepein,maar die werd vochtig?zou dat met fondant ok zo zijn?

2

Re: Onder een stolpje

ik zeg mijn boetseersels gemaakt van fondant onder een stolpje zonder problemen, en toevallig dinsdag een cakeje gemaakt die versierd was met fondant onder een stolpje en die was woensdag nog net zo mooi (dus niet vochtig) als toen ik het eronder zette. Ik weet niet hoe het is als het er langer onder staat, maar volgens mij geen probleem. Ik heb bij verjaardagen mijn taart ook onder een stolp.

3

Re: Onder een stolpje

Ik denk dat er in cakemix meer vocht zit dan in biscuitmix en dat het daarom gaat zweten. Mocht mijn theorie kloppen dan zal het met fondant ook gebeuren.
Maar dit is ik die probeert logisch te denken en geen ervaring heeft met stolpen. Ik heb er in ieder geval met luchtdichte taartdozen en biscuit nooit last gehad van zwetend fondant of marsepein.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.