1

Onderwerp: Frambozen uit de vriezer

Ik zag de combinatie van 1 laag banketbakkersroom en de andere laag frambozen.
Lijkt me erg lekker! Maar maken die frambozen de cake niet heel nattig?
Of moet je ze niet zo 'kaal' tussen je biscuit doen maar ergens mee mengen?...
Of is goed uit laten lekken al voldoende?

Wie kan me verder helpen?

2

Re: Frambozen uit de vriezer

Ik duw ze altijd in de vulling, niet kaal want dan krijg je bobbeljes denk ik!

Als je ze laat ontdooien moet je ze heel goed laten uitlekken op keukenpapier, dan gaat het goed!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Dus 1 laag banketbakkersroom met die frambozen en 1 laag banketbakkersroom zonder of zo iets??

4

Tja, dat kan. Maar je kan in de andere ook frambozen doen. Ligt eraan hoeveel je wilt.
Je kan de frambozen ook met slagroom mengen (wel mixen met klopfix voor de stevigheid).
Ik zelf gooi door de banketbakkersroom nog botercreme omdat ik dat lekkerder vind. Dan krijg je botercreme extra (zie recepten hiernaast).

Maar vullingen blijven heel persoonlijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Frambozen uit de vriezer worden bij mij altijd heel nat. Daarom op een keukenpapiertje laten uitlekken.
Is ook heel lekker met mascarpone met vanillesuiker!

6

Ok, goed uit laten lekken dus. En de combi 1 laag banketbakkersroom met vruchtjes en 1 laag kwark (van mona of zo) met een smaakje.... Is dat wat?

7 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (04-03-2009 10:36)

uitlekken...oeps :D

had ze van de week gemengd met cream frosting met frambozen essence en zo bevroren in gedaan. Vond het de meest geweldige vulling die er bestaat, je krijgt er een heerlijk zompige frambozen cake van :D SUPER LEKKER! Soort van makkelijk temperen :)
eerste laag alleen er niet mee vullen want dat wordt waarschijnlijk wel een drama ;)

8

Verder nog iemand met tips? 1 laag banketbakkersroom met frambozen.... en wat zal ik in de andere laag doen?

Bedankt alvast!

9

Misschien gewoon een lekkere jam erin?
Ik vind frambozen altijd heel lekker met chocolade. Maar ze gaan eigenlijk bij alles hoor, vanillecr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

ik gebruik bijna voor alle taarten een frambozen vulling, ik smeer eerst een laagje frambozenjam op de taart en daar overheen de bevroren frambozen....erg lekker met witte chocolademousse!! Is mijn meest bestelde vulling....

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

11

Een laagje frambozenjam met een crispy chocolaagje daar over?