1

Onderwerp: vraagjes fondant

zoals jullie misschien al hebben gelezen, ben ik pas begonnen met taarten versieren, heb net mn eerste cupcakjes gemaakt, maar stuit bij het werken met fondant gelijk op een aantal vragen..

hoe "plak"  je verschillende onderdelen op- en aan elkaar?

hoe lang en hoe bewaren jullie een figuurtje voor je het eventueel op een taart zet?

hoe laat je het hard worden en drogen? (heb de monstertjes op mn cc's gewoon zo laten drogen, zonder ze af te dekken met iets, maar dan ziet het er erg droog uit...)

2

Re: vraagjes fondant

Hallo, welkom hier.

Ik "plak" :D de fondant onderling gewoon met water aan elkaar, je hebt ook eetbare lijm...tylose gemengd met water om mee te plakken, dan zit alles wat steviger vast.
De marsepein en fondant "plak" ik op de cupcakejes met botercreme, als je de fondant of marsepein op een taart wil leggen, kan daar een laagje botercreme, chocopasta of gezeefde jam onder om het vast te maken.

De figuurtjes kun je heel lang bewaren voor je ze gebruikt, ik maak ze eigenlijk zelf nooit langer dan een aantal dagen van tevoren.

Gewoon wat uitproberen en lekker het forum doorlezen en het valt allemaal langzaam op zijn plekje! :Y

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl