1

Onderwerp: help het lukt me niet

ik heb geprobeert een basisbescuit te maken. heb het gedaan zoals het beschreven is bij recepten. alleen blijft de bescuit laag.
nu zie ik ook nog dat ik verkeerde eieren heb gebruikt, heb dus kleine eieren. hoe kan ik nu alsnog een bescuit maken met deze eieren??
moet ik misschien bakpeoder gebruiken zodat de bescuit hoger word??

kan iemand mij helpen

alvast bedankt

2

Re: help het lukt me niet

ik zou het niet weten, maar waarom koop je niet de mix bij de webshop, gaat het altijd goed, als je iedere keer je baksel weg moet gooien kost dat ook veel geld.
dan maar liever iets meer uitgeven aan mix

Veel taart plezier

3

ja is ook wel zo, maar als het ik nu bestel dan duurt het een paar dagen. en wilde morgen juist een taart maken. maar misschien moet ik dan toch maar ff wachten met de taart

4

Eieren van maatje M zijn ongeveer 52 gram. Je kunt jouw kleinere eieren daar gewoon naar verrekenen.
Ook zorgen dat de eieren op kamertemperatuur zijn, dat helpt ook, als je biscuit echt heel laag is kun je ook gewoon meer beslag gebruiken, dus bijvoorbeeld 1 ei plus ingredienten erbij.

Op mijn website staat ook een biscuitrecept, mijn moeder maakt het vroeger altijd emt cakemeel (daar zit inderdaad bakpoeder en maizena in), gaat het ook heel goed mee. Maar ze blijven wel lager dan de biscuits van de webshopmix.

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

dank je, ga het nog een keer proberen als het niet lukt dan ga ik toch maar een bescuitmix  bestellen

mogelijkheden
= lepeltje bakpoeder erbij inderdaad,
= beslag echt wit kloppen (=zeker 10 min mixen),
= eieren idd op kamertemperatuur
= 2 biscuits op elkaar
= extra eiwit erbij (zonder de overige ingredienten)

meer weet ik eigenlijk even niet, met bovenstaande zou het wel moeten lukken. Succes!

7

Als ik van de hele kleine eieren heb gooi ik altijd nog eentje erbij.  En ik leg de eieren altijd eerst ff in een bakje met warme water.
Ik zie vaak dat mensen toch probleemen hebben met de mix.. daarom maak ik altijd mijn bisquit zelf.
Per ongeluk heb ik een andere manier gevonden om de biscuit te mixen.. in de recept staat gelijk de suiker met de eieren.. ik was een keer aan hasten en was de suiker vergeten bij te doen.. dus de eieren heb ik eerst ong 5 min alleen gemixed en dan pas de suiker bij in gedaan.. en dat ging heel goed. Nu doe ik et altijd zo.

8

de gootsteen met warm water vullen en daar een bak ik zetten en daar in mixen gaat ook goed is het lekker warm

groetjes nicole

9

tnx ga het morgen nog maar een keer proberen, hoop dat het me nu wel gaat lukken.

nicole schreef:

de gootsteen met warm water vullen en daar een bak ik zetten en daar in mixen gaat ook goed is het lekker warm

getver dat heb ik ook 1 keer gedaan, vond dat de eieren toen echt naar eieren roken en heel sterk qua smaak naar voren kwamen, niet lekker dus.
Maar misschien had ik het ook niet goed gedaan, in ieder geval blijf ik bij de mix.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

11

het is me eindelijk gelukt, nu de rest nog.