Onderwerp: Schaak(e) taart
Onze eigen trouwdag is 29 februari. Die datum bestaat dit jaar niet, maar dat betekent niet dat we het zomaar voorbij laten gaan!
Onze achternaam is Schaake, we hebben eigenlijk sinds het begin al wel wat met schaakstukken gehad (maar echt goed schaken kunnen we overigens niet
).
We hebben destijds (9 jaar geleden) op onze bruiloft alles in dat thema gedaan. Een schaakbord als gastenboek (de gasten konden tekenen op een vakje), give-aways waren bonbons in de vorm van schaakstukken en zelfs in het bruidsboeket en de corsages waren echte schaakstukken verwerkt.
Sinds die tijd hebben we ook een eigen "logo" van een witte dame met een zwarte heer. Toen onze zoontjes kwamen, kregen zij natuurlijk ook een plekje in dat logo in de mannenkleur uiteraard
.
Nu vond ik het leuk om dit logo in een schaak(e)taart te verwerken. Eerste keer puzzelen en eerste keer tappits gebruikt...
Het is mijn 3e week in taartjes maken, dus tijd om eens ganache te proberen.... Pfff even niet gelezen dat het echt heel lang moest afkoelen.... Na wat proberen en toch nog eens zoeken hier op het forum toch nog redelijk gelukt. Uiteindelijk was de zat de ganache er om 2.30 zaterdagnacht erop. De volgende dag maar de versieringen erop gemaakt.
Wow wat een lang verhaal is dit geworden....
De vulling is bananenmousse..... LEKKER!!!!!!
Best een chique plaatje zo, toch?
Bovenkant... Ik kreeg de belletjes niet weg.... is daar een truckje voor?
En tappits in ganache is ook nog best lastig! Vallen ze, dan zijn ze niet meer te verplaatsen.... toch?
En nog even een foto van de binnenkant, een stukje schaakbord hahahaha.
Bedankt voor het kijken!
Groetjes Natasja S