1

Onderwerp: hoe taart netjes presenteren?

Afgelopen weekend m'n eerste taartje gemaakt. Nu vraag ik mij af hoe jullie dit zo netjes kunnen presenteren. De taart stond op een syliconen matje om te bekleden maar vervolgens moest tie dus in een doos. Gevolg: taart gedeukt. Ik zie vaak foto's van taartjes op een vierkantje met inpakpapier. Is dat dan een mdf plaat die je bekleed of is dit gewoon karton en bekleed je eerst je taart en zet je het daarna op een mooi serveerplaatje of zet je het eerst op iets moois om dan pas te bekleden?

2

Re: hoe taart netjes presenteren?

Ik zet de taart pas op de mooie ondergrond als ik helemaal klaar ben. Anders wordt het bij mij zo'n kliederboel. Ik schep hem voorzichtig met een groot broodmes of paletmes en m'n handen op (soms gebruik ik ook de handen van mijn man, bij een grote taart).

Ik gebruik tot nu toe karton, of van die wegwerp bordjes, ideaal voor de maten van 20 en 26 cm, past precies. Maar ik begin nu toch ook te denken om over te stappen op MDF. Die bekleed ik eerst met pakpapier en dan doe ik (en volgens mij de anderen hier ook) er nog vershoudfolie omheen plakken ivm de hygiene.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Re: hoe taart netjes presenteren?

iedereen doet dat anders
sommige werken met karton sommige met plaatjes mdf
ik gebruik altijd mdf
dat is stevig .. makkelijk en eventueel nog een keer te gebruiken
ik doe er dan cadeaupapier omheen
dan bloemenfolie (2 lagen)
en dan leg ik de taart erop en ga hem vullen en bekleden
als de folie een beetje vuil wordt tijddens het bekleden kun je hem gewoon weer schoonmaken
groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl