1

Onderwerp: Bruidstaart voor 125 pers...

Hallo Allemaal,

voor eind mei heb ik een opdracht gekregen om een trap te maken met ronde taarten allemaal dezelfde maat nu heb ik gekeken hier in het tabel en ik zou dan ongeveer 10 taarten nodig hebben 26 cm rond of moet ik minder rekenen ivm dat er mensen niet willen??Wie heeft er mischien een paar tips?

Groetjes Carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

2 Laatst bewerkt door cedcait (03-03-2009 14:21)

Re: Bruidstaart voor 125 pers...

ik neem aan dat je met het bruidspaar doorspreekt hoeveel personen ze verwachten op hun dag,en aan de hand daarvan maak je een prijsberekening,en als mensen dan geen stukje bruidstaart willen, tja, das niet jou probleem lijkt me,(ze weten dan natuurlijk niet wat ze missen, :lol: ) en als er nog een taart overblijft kan het bruidspaar m altijd nog invriezen.
beter iets te veel, dan te weinig lijkt mij zo......
maar ipv.10 x een 26 cm taart (wat goed is voor 18 stukjes per taart)zou ik gaan voor 10 x een 22 cm. taart (goed voor 13 stukjes per taart)
kijk maar bij tabellen voor ronde taarten.

succes ermee, chantal

3

Ik ben het met Chantal eens.
Het bruidspaar besteld een taart voor zoveel personen. Dan moet je dat ook gewoon maken. Zij houden er misschien ook al rekening mee dat niet iedereen hoeft. En wat overblijft is voor hun (in de vriezer voor volgend jaar).
Wil het bruidspaar er 10? Want persoonlijk vind ik een grotere maat dan 22 cm wel mooier. Dan maar minder taarten denk ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ottolien schreef:

Het bruidspaar besteld een taart voor zoveel personen. Dan moet je dat ook gewoon maken. Zij houden er misschien ook al rekening mee dat niet iedereen hoeft. En wat overblijft is voor hun (in de vriezer voor volgend jaar).
Wil het bruidspaar er 10? Want persoonlijk vind ik een grotere maat dan 22 cm wel mooier. Dan maar minder taarten denk ik.

Bedankt voor jullie reactie, ze hebben 125 mensen op de gastenlijst staan maar ze vertelde mij dat ze natuurlijk niet van te voren wisten hoeveel er kwamen.
Dat weet niemand van te voren toch ;) ?Maar wil natuurlijk ook niet dat ze straks bijvoorbeeld 3 taarten mee naar huis moeten nemen :( dan voel ik mijn eigen ook zo lullig als je dat achteraf te horen krijgt.

Groetjes

5

caatje1979 schreef:
Ottolien schreef:

Bedankt voor jullie reactie, ze hebben 125 mensen op de gastenlijst staan maar ze vertelde mij dat ze natuurlijk niet van te voren wisten hoeveel er kwamen.
Dat weet niemand van te voren toch ;) ?Maar wil natuurlijk ook niet dat ze straks bijvoorbeeld 3 taarten mee naar huis moeten nemen :( dan voel ik mijn eigen ook zo lullig als je dat achteraf te horen krijgt.

Groetjes

En heb trouwens meerdere schema's bekeken maar bij sommige schema's komen er meer stukjes uit een taart???

Groetjes

6 Laatst bewerkt door Ottolien (03-03-2009 15:15)

Misschien moet je dan met ze afspreken dat ze nog een definitief aantal doorgeven. Ik neem aan dat ze dat bij de locatie ook nog gaan doen. Je kan daar een datum voor afspreken, op het moment dat jij wil beginnen, 1 a 2 weken van te voren ofzo. En dan vertel je erbij hoeveel het per persoon is. 
Dan is het voor hun ook aantrekkelijker om door te geven hoeveel mensen er komen. Lijkt mij ook een heel normaal voorstel.

En over de hoeveelheid stukjes. Dat is ook heel persoonlijk. De een bakt hogere taarten (ben ik dus niet zo'n voorstander van persoonlijk). Maar ik denk dat je zelf wel een inschattig kan maken van je eigen taarten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.