1

Onderwerp: Voor het eerst een taart maken wie helpt met tips?

Ik ben net lid geworden van deze site aangezien ik graag mijn creativiteit
kwijt wil in taarten maken. En ik heb zoveel vragen! Wat heb ik nodig aan basisspullen, hoeveel marsepein gebruik je om een taart te bekleden etc etc
en dan de versieringen......Ik ben een echt groentje vergeleken met wat ik hier allemaal tegenkom. Het lijkt me leuk zelf aan de slag te gaan en het zelf te leren.
Wie heeft tips?

Groetjes Vanessa

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Voor het eerst een taart maken wie helpt met tips?

Even de linker balk helemaal door lezen, staan heel veel tips in :)

3

Hoi hoi,

Ook ik ben nog maar net begonnen, net na de kerst, maar heb inderdaad het virus te pakken. Ik bak nu 2 a 3 taarten per week en iedere keer worden ze mooier en mooier!

Waar ben ik mee begonnen

bisquitmix
marsepein
botercrememix
kleuren 4 stuks
een hartjesiliconenvorm
mix voor banketbakkersroom
smaakje van patidess voor door de botercreme
en een pot eigen gemaakte jam
crisco
boterspray van baukje

hier heb ik mijn eerste taart mee gebakken, ben nu ongeveer 150 euro armer maar wel veel vrienden rijker hahhaa

nee heb ondertussen meer dingen gekocht, die je oneindig veel kan gebruiken, een goede bakvorm was wel 47 euro maar hij is fantastisch bv

ik wens je veel succes en je zal zien dat het echt heel leuk is, ook om zelf te experimenteren ook ik heb geen cursus gevold, maar kan toch wel al veel hoor!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Dank jullie wel! Het aanschaffen is vlg mij idd prijzig maar goed, je kunt er veel mee!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

Hey hoi,

Ik ben ook net pas een week of 3 geleden hier op deze site terecht gekomen. Ik wilde iets leuks voor de 2de verjaardag van mijn zoontje maken.
Komende week begin ik aan m'n 3de taart voor een verjaardag. Ik heb wat kleurstoffen gekocht en maak zelf marsmallowfondant. Dus nog niet zoveel gekocht, eerst even kijken of ik het leuk blijf vinden. (Daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor! Haha)

Ik heb ook eerst dit hele forum en links de tips en zo doorgelezen. Dan een lijstje maken met wat je wil voor je 1e taart. Gewoon niet te moeilijk beginnen! Ik heb me eerst gestort op het maken van biscuitgebak en de botercreme en fondant.

Veel succes!

6

Eerst een week neuzen op dit forum..... dan leer je heel veel , en wat how to filpjes bekijken en dan eens de moed oppakken om te beginnen......

Succes !!!

7

eigenlijk kunnen we wel blijven schrijven met tips enzo..

Wat ik gedaan heb... eerst zo'n 2 weken lezen , lezen en nog eens lezen....
Op dit forum... filmpjes op youtube.. fotos bestuderen...
Toen een lijstje met artikelen gemaakt en besteld.. ondertussen gewoon doorgegaan met lezen :D , en filmpjes kijken...

en toen kwam m'n bestelling binnen :lol: en dan ga je los :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!