Onderwerp: Vraagje over kersenvlaaivulling
dacht dat als deze genoemd werd, er die kant en klare uit een blikje werd bedoeld...
Maar zie nu het recept hiernaast staan. Nu vraag ik me af, wat is taartina? En kan je dat bij de supermarkt krijgen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraagje over kersenvlaaivulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
dacht dat als deze genoemd werd, er die kant en klare uit een blikje werd bedoeld...
Maar zie nu het recept hiernaast staan. Nu vraag ik me af, wat is taartina? En kan je dat bij de supermarkt krijgen?
Volgens mij wordt meestal de kant-en-klare uit blik genoemd hoor, dus niets om voor te .
Ik gebruik 'm ieder geval wel gewoon uit blik evenals de aardbeienvlaaivulling.
Ik koop hem ook kant en klaar uit blikje, maar ja, je kan het zelf maken.
taartina zit in die kleine zakjes, gewoon bij de bakspullen in de supermarkt.
taartina:
http://www.oetker.nl/webgate/niederland … DHFAE-NL-p
ik gebruik ook de kant en klare kersen en aardbeien. Taartina kun je inderdaad in elke supermarkt kopen.
Taartina is een soort gelatine / bindmiddel om het sap van vruchten mee te binden, het wordt dan geleiachtig.
Ok, dank jullie wel! Weer iets geleerd! Haha
tja ik heb van het weekend wel zelf mijn kersenvulling gemaakt, maar ik doe het nooit meer, best wel wat werk eraan gehad, tijd want het moet ook weer afkoelen, en eigenlijk, tja die blikjes van jonker fris zijn net zo lekker.
tja ik heb van het weekend wel zelf mijn kersenvulling gemaakt, maar ik doe het nooit meer, best wel wat werk eraan gehad, tijd want het moet ook weer afkoelen, en eigenlijk, tja die blikjes van jonker fris zijn net zo lekker.
Dan weet ik ook wat ik doe komende week...
veel werk? Ow vond ik eigenlijk niet, ja het kost wat meer moeite dan een blikje open draaien (OT: zeker nu ik een nieuwe blikopener heb, jeetje wat ben ik blij met die nieuwe blikopener van de huishoudbeurs eindelijk een niet discriminerende blikopener dus ook voor linkshandigen
:D), maar het is niet echt veel werk, tijdens het afkoelen enz kan je ook andere dingen doen. Het zijn ietsjes meer handelingen
christol schreef:tja ik heb van het weekend wel zelf mijn kersenvulling gemaakt, maar ik doe het nooit meer, best wel wat werk eraan gehad, tijd want het moet ook weer afkoelen, en eigenlijk, tja die blikjes van jonker fris zijn net zo lekker.
veel werk? Ow vond ik eigenlijk niet, ja het kost wat meer moeite dan een blikje open draaien (OT: zeker nu ik een nieuwe blikopener heb, jeetje wat ben ik blij met die nieuwe blikopener van de huishoudbeurs
eindelijk een niet discriminerende blikopener dus ook voor linkshandigen
:D), maar het is niet echt veel werk, tijdens het afkoelen enz kan je ook andere dingen doen. Het zijn ietsjes meer handelingen
tja maar je maak ook meer vuil, en ik heb geen afwasmiep
tja maar je maak ook meer vuil, en ik heb geen afwasmiep
dat kan ik niet ontkennen tenminste dat vuil maken dan (lang leve de afwasmachine
)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraagje over kersenvlaaivulling