1

Onderwerp: low budget lijntjes maken tip

hoi allemaal..

ik ben sinds een weekje of anderhalf ook aan t taarten maken geraakt, door jullie geweldige taarten.
En ben nu dus bezig voor mijn 3-de taart. En dus alvast bezig met decoraties.
Voor sommige stukken leek de sugar gun de enige oplossing...maar laat ik die nou net niet hebben....maar wel een spuitje nog nieuw in de verpakking ( zo eentje welke je krijgt voor bij kindjes medicijnen toe te dienen)

dus ik de marsepein goed met wat crisco door gekneed...en ik kan er perfecte lijntjes mee spuiten.
Nu heb ik gisteren bij de apotheek dus 2 spuitjes bijgehaald welke iets dikker zijn..en dus nog makkelijker spuiten , en me samen  0,70 cent hebben gekost.

Hopelijk heeft iemand iets aan deze tip

2

Re: low budget lijntjes maken tip

Hee goede tip :)

kun je er ook lange lijntjes mee maken?

Kun je even uitleggen hoe je het precies doet?

Alvast Bedankt :)

3

als je het spuitje vult..dan kun je zeker hele lange lijnen ermee maken..en dankzij het crisco plakt het niet eens erg aan elkaar...dus kun je een hele lange lijn uitleggen.

En ja doe t heel makkelijk...marsepein door kneden met crisco, spuit uit elkaar trekken...marsepein erin doen, achterkant van de spuit weer erop plaatsen...en spuiten maar( kost wel wat kracht...maar als je de marsepein goed doorkneed..en dus wat warmer maakt gaat het vrij eenvoudig)

4

Bedankt voor de uitleg :)

5

De tip is al eens langsgekomen,
en werkt idd goed met marsepein!

Maar......doe het niet met fondant  :nooo want dat lukt echt niet  :nooo helaas  :s

6

Ow jammer want ik werk met fondant.

Veel liefs Rafaëla

7

jawel hoor! zo doe ik het met fondant!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

8

nou ik werk in het ziekenhuis, dus dat ga ik eens meenemen. Ik heb ze in alle soorten en maten liggen :Y
Ik heb trouwens vorige week een soort sugar gun gekocht maar dan bij pipoos voor de fimo klei. Die is in zijn geheel van metaal en die heeft net als een spuit een stamper!!!!!!! Moet ik ook nog uitproberen.

OOOOwwww dat ga ik ook proberen, werk ook in ziekenhuis (bezuinigen in de zorg lukt zo niet he ;) anstart) hahaha

Moet dat perse met crisco, heb ik nl niet. Kan het ook anders?? Bakspray of is dat iets compleet anders??

10

OOOOwwww dat ga ik ook proberen, werk ook in ziekenhuis (bezuinigen in de zorg lukt zo niet he  anstart) hahaha

Nee dat gaat met dit soort werknemers niet lukken. Ach zo hebben wij ook eens geluk en we vertellen het niet aan onze baas :shhh:   :)

11

ipv crisco kun je ook gewoon een blok frituurvet gebruiken!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

12

oh, dat laatste is goed te horen en spuitjes hebben we hier altijd genoeg vanwege de medicijnen van mijn jongste. Eigenlijk doe ik ze na een tijdje altijd weg omdat ik de tekst niet meer kan lezen, maar dan kan ik ze natuurlijk altijd nog voor de marsepein gebruiken!

Hoeveel frituurvet op hoeveel marsepein??

Groetjes, Dorothea.

13

inprincipe heb je maar een heel klein beetje vet nodig, je kan je marsepein ook iets verwaremen...dan wordt het lekker soepel en druk je het er zo doorheen. maarree..als je een maal een sugargun hebt wil je niks anders meer!..dus dames ga sparen want hij is echt zijn geld dubbel en dwars waard hoor.

gisteravond geprobeerd en voor een alternatieve oplossing werkt het perfect! Lang leve de spuiten die bij het zelf doe inktvul pakket zitten :)

15 Laatst bewerkt door marietaarterie (17-01-2009 22:46)

ik heb 1t ook geprobeert met een 20cc spuit, een drama, wat kost dat een kracht zeg.. pff en twee lijmtangen :( Ik dacht als ik niet sterk genoeg ben zet ik er wel een lijmtang op, werkte best goed, maar er kwam zoveel druk op te staan dat de lijmtang het uiteindelijk begaf (ik nog denken, wat een slechte tang) pakte een nieuwe... en... weer lijmtang stuk. manlief brengt vanavond 2,5cc spuitje mee, kijken of dat beter gaat.. :(

Maar ga toch meer sparen denk ik....

16

Ik heb het dus eergister  geprobeerd. Ging goed. Ik heb gewerkt met mmf en dit was er niet moeilijk uit te krijgen. Heb eerst een beetje plantaardig frituurvet erdoor gedaan en daarna mmf, ging prima. Dankje voor de tip :thumb:

Veel liefs Rafaëla

17

Hoi !

ook ik heb vanavond de spuitjes geprobeerd, met fondant gemengd met een beetje crisco,en het gaat super !!!

Groetjes, Conny

18

Ik gebruik het spuitje al ruim een jaar, en je moet de fondant gewoon goed verwarmen, dan wordt het heel zacht en kun je het goed eruit drukken.

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

19

Ik doe de fondant altijd eerst 10 sec. in de magnetron, werkt perfect, dan is het lekker kneedbaar. Ik zag deze tip in een you-tube filmpje. Maar dat zal dan met dit spuitje ook wel werken (???).
We proberen het weer, alle tips zijn welkom.
Meng je het frituurvet trouwens dan gewoon onder de fondant door, of vet je alleen de binnenkant van het spuitje hiermee in?

Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

20

Goeie tip!!

Helaas werk ik niet eens in de buurt van een ziekenhuis (snif, snif). Maar ik kan ze vast ook wel kopen bij de apotheek, in meerdere maten gelijk maar.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

21

Thanks voor het idee! Ik ben ook pas net begonnen en ik heb al een paar ontwerpen uitgesteld omdat ik dacht dat ik dat niet mooi kon oplossen zonder sugargun. Ben helemaal blij nu, ga het straks proberen!

Ik voel me een beetje kiezel...

22

De crisco is echt nodig!!!!

Ik kan mijn fondant er op geen mogelijkheid meer uitkrijgen. Niet aan de voorkant en niet aan de achterkant. Zelfs verwarmen (met spuit en al) in de magnetron helpt me niet.  helaas nou wordt m'n opkikker taart toch anders dan de bedoeling was!!

Maar hij is bijna af.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

23

Dit is echt een goede tip!!!!
Ik vermeed lijntjes omdat ik geen idee had hoe ik dat netjes kon doen zonder sugargun. Nu ga ik dit zeker proberen.

Groetjes Elise

24

ook ik doe het met fondant. even fondant in de magnetron dat het goed warm is (bijna heet). dan hup in het spuitje (heb wel een dun spuitje) en spuiten maar. kost inderdaad wat kracht, maar prachtige slierten. even laten drogen voor je ze oppakt anders breken ze omdat ze nog zo warm zijn.
ik gebruik geen crisco erdoor trouwens.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.