Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
- Van: Emmen
Onderwerp: Iemand idee
Ik heb op de workshop puzzelen en boetseren bij Wendy een draak gemaakt (liggende simpele versie) en nu wil mijn zoontje deze op de taart voor zijn verjaardag. Eerst moest het een carstaart worden (hij wordt 3) maar toen hij die draak zag wilde hij perse die op zijn taart. Hij is 9 maart jarig en we vieren het de zondag ervoor. Nu zie ik allemaal kasteeltaarten met torens waar een draak soms bij zit. Maar dat wordt me nog te veel werk zo kort van te voren met torens. Dus ik wil iets zonder die torens. Ik heb 2 ronde taarten voor hem van 24 cm en 20 cm om een stapel te maken. Nu dacht ik misschien de onderste taart bruin (als een soort berg) en de bovenste dan in zwart/grijs dat dat het kasteel moet voorstellen zodat ik de draak er bovenop kan doen. Is dit wat?
Heeft iemand anders nog idee
Re: Iemand idee
Ik had voor mijn zoontje zijn 4e verjaardag een kasteeltaart gemaakt, van 24 en 20 rond en dan gestapeld. Beide taarten grijs bekleed en om de buitenste rand kantelen.
Het idee van een berg vind ik leuk. Ik had de draak liggend op de bovenste taart. Hij was groot uitgevallen, dus was een beetje draaien met de staart enz.
Op de bovenste taart had ik tegen de zijkant poorten gemaakt, en daar stonden 2 ridders naast ze te 'bewaken''.
- Van: Purmerend
Renate78 schreef:Ik heb op de workshop puzzelen en boetseren bij Wendy een draak gemaakt (liggende simpele versie) en nu wil mijn zoontje deze op de taart voor zijn verjaardag. Eerst moest het een carstaart worden (hij wordt 3) maar toen hij die draak zag wilde hij perse die op zijn taart. Hij is 9 maart jarig en we vieren het de zondag ervoor. Nu zie ik allemaal kasteeltaarten met torens waar een draak soms bij zit. Maar dat wordt me nog te veel werk zo kort van te voren met torens. Dus ik wil iets zonder die torens. Ik heb 2 ronde taarten voor hem van 24 cm en 20 cm om een stapel te maken. Nu dacht ik misschien de onderste taart bruin (als een soort berg) en de bovenste dan in zwart/grijs dat dat het kasteel moet voorstellen zodat ik de draak er bovenop kan doen. Is dit wat?
Heeft iemand anders nog idee
petra schreef:We vieren het trouwens 2 x dus voor 15 maart heb ik een Cars taart in gedachte. Grappig dat beide jongens dezelfde taarten willen
Ja ech jongetjes in (ongeveer) dezelfde leeftijd he? Cars blijven ze toch wel een tijd lang mooi vinden volgens mij, ook wel wat oudere jongens!
Ik had dus die cars taart ook al helemaal in gedachten, maar ik dacht wat moet ik anders met die draak dus ik heb het hem gewoon gevraagd. Niet echt gedacht dat hij het ook zou willen en niet goed aan gedacht dat ik dan ook nog wat anders moest bedenken 
- Van: Beverwijk
Niet helemaal zelf gemaakt, maar anders kun je ook cakerolletjes vanuit de supermarkt gebruiken om (kleine) torens te maken.
Succes en veel plezier!
Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk
- Van: Hilversum

Zo iets is misschien ook iets? Veel minder moeilijk dan het lijkt! De 24 cm taart bekleed je in zijn geheel, de 20 cm taart snijd je door en de helft bekleed je en zet je op de 24cm taart. Uit de andere helft steek je twee rondjes en die bekleed je ook. Kantelen eromheen en klaar!
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!
8 Reactie door Marleen 03-03-2009 07:41 Laatst bewerkt door Marleen (03-03-2009 07:42)
- Van: andijk
ik heb er van het weekend 1 gemaakt.
de kasteeltoren is gemaakt van zo'n aardbeienrolcake uit de winkel.
De ridder was te groot uitgevallen, maar dat deerde de jarige niet

- Van: Zevenbergen
Dit zijn die van mij. Eentje voor de verjaardag van mijn zoontje eentje voor zijn feestje. De torens heb ik gemaakt van wc rolletjes (ik wilde ook zo'n kant en klare rol, maar die kon ik hier nergens vinden). Dat gaat echt supermakkelijk!

Allemaal bedankt voor de idee
Berichten [ 10 ]
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren