1

Onderwerp: het lukt me niet (biscuit bakken in grote vorm)

Ik heb nu al 3x de inhoud van een 30x30 bakvorm in de prullenbak gekieperd omdat ie niet gaar wordt. Anders rijst mijn biscuit altijd mooi omhoog, nu blijft ie plat en wordt niet gaar, zelfs niet na een uur in de oven te hebben gestaan! Wat doe ik fout??? Dit kost me kluiten vol met geld en een heleboel frustratie.

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

2

Re: het lukt me niet (biscuit bakken in grote vorm)

een bloemnagel in het midden voor de geleiding van de warmte?

Groet Corinne

3

corinne schreef:

een bloemnagel in het midden voor de geleiding van de warmte?

Wa's dat????

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

4

Ziet er uit als een grote spijker, wordt gebruikt om bloemen op te spuiten. Volgens mij is het zo, dat je dit bij taarten die groter zijn dan 24 cm. altijd moet gebruiken. Is vast in de hebshop te krijgen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=232
dit is

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Kan je dat ook niet met een anders soort speld doen?
Een goed schoongemaakte roestvrij stalen spijker ofzo?

Ik wil binnenkort ook eens een groete ondertaart maken, vandaar dat ik even mee lees.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7 Laatst bewerkt door makatralsy (02-03-2009 14:23)

Daar is laatst een hele discussie over geweest op het forum, maar dat kan ik zo snel even niet terugvinden......De conclusie was volgens mij dat dit niet aan te bevelen is (vanwege hygi

8

Ok, een bloemennagel dus, maar die is maar 4 cm in doorsnee, is dat genoeg dan als ik mijn taart een cm of 7 hoog wil hebben?

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

9 Laatst bewerkt door makatralsy (02-03-2009 14:56)

Yep! Je kunt eventueel ook deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … ating+core
gebruiken, maar ik heb ergens gelezen dat dat niet zo heel erg goed werkt. De bloemennagel doe je er in voor de warmte-geleiding, dus dat heeft met de hoogte denk ik niet zo veel te maken.

10

makatralsy schreef:

Yep! Je kunt eventueel ook deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … ating+core
gebruiken, maar ik heb ergens gelezen dat dat niet zo heel erg goed werkt. De bloemennagel doe je er in voor de warmte-geleiding, dus dat heeft met de hoogte denk ik niet zo veel te maken.

Ok, bedankt, ik ga dat ding toch maar aanschaffen dan denk ik. Biscuitpoging 4 staat nu in de oven te mislukken :-(
En cakeballetjes maken, lukt me ook al niet, hoe moeilijk kan dat zijn??? Nou ja, ik heb mijn dag ook gewoon niet vandaag geloof ik.

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

11

Jammer, want die cakeballetjes....die zijn me toch een partij lekker! Succes gewenst, het gaat je vast lukken!

12

Oh ja.......niet vergeten om de bloemennagel / heating core in te vetten vantevoren. Anders heb je een gaatje..... :+

13

makatralsy schreef:

Oh ja.......niet vergeten om de bloemennagel / heating core in te vetten vantevoren. Anders heb je een gaatje..... :+

supertip! dat had ik zelf natuurlijk niet bedacht.

Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

14

Ik zit dit even mee te lezen...
Hoe zet je die bloemnagel dan in je taart? Gelijk al als ie de oven in gaat?
En dan in het midden prikken? Maar je taart komt omhaag tijdens het bakken,
dan blijf je het toch zien dat die bloemnagel er in heeft gezeten?

(Misschien een hele domme vraag, maar ben ook maar een beginneling)

15

je moet de bloemen nagel op zijn kop in je taart doen dus de platte kant op de bodem en dan je mix in je bak blik en dan in de oven

groetjes nicole

16

nicole schreef:

je moet de bloemen nagel op zijn kop in je taart doen dus de platte kant op de bodem en dan je mix in je bak blik en dan in de oven

Helemaal duidelijk! Dank je. Ik dacht wel zoiets, maar ja... voor mij is het allemaal nieuw, dus dacht: toch maar even navragen.

17

goed dat je het vraagt carolina, want ik had hem ws gewoon bovenop gedaan :lol:

Veel liefs Rafaëla

18

Rafaela schreef:

Hihi dat zou ik ook zo gedaan hebben... sjonge ik voel me ineens heeeel blond

groeten, Bianca
TAART in huis

19

ik had die vraag ook al gesteld verleden week ofzo, ik wilde natuurlijk gelijk bakken en niet wachten op de bloemnagel, dus heb mijn man aan het werk gezet.

hij heeft een oude vork, uiteraard van alleen maar metaal, de tanden uit elkaar getrokken met een tang zodat bij kon blijven staan en dat werkt ook fantastisch.

je gaatje is wel wat groter maar dat zie je toch niet meer na het decoreren.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

20

Post schreef:
Rafaela schreef:

Hihi dat zou ik ook zo gedaan hebben... sjonge ik voel me ineens heeeel blond

Ik sluit me bij deze 2 dames aan, ik dacht ook dat hij gewoon mee moest rijzen!!
Maar nu ik dit weet en even logisch nadenk............voel ik me minder blond!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

21

Ik bak weleens 2 taarten, dan zijn ze minder hoog , maar wel gaar en dan kun je ze op elkaar gebruiken..........(dus minder beslag erin....snap je)
Ik doe dit vooral met mijn grootste ronde vorm van 28 cm, dan gebruik ik klasiek bescuit deeg ( geen mix ) Met de mis kan dit volgens mij ook wel.
Deze methode geeft veel minder stress......... succes !!!!!

22

ik zou hem dus ook gewoon bovenin erin gedaan hebben... waar zo'n forum al niet goed voor is!!!

23

Ik vind een bloemennagel in je taart echt helemaal geen goed idee :nooo
een bloemennagel is hier echt niet voor bedoelt en kan gaan roesten in je taart. Er is een heating core te koop, die is taps en bak je ook aan de binnenzijde. Op zich werkt het prima, door het conische past hij altijd in het gat dat je achterlaat na het bakken.

Wat ik echter eerder denk dat helpt is dat je niet te veel beslag in de vorm moet doen. Ik weet niet hoeveel je erin doet, maar je zou nog beter 2 dunne lagen kunnen maken die na het bakken op elkaar stapelt en zo 1 hogere taart krijgt. Een dunne laag wordt veel beter gaar. En om te testen of er niet iets mis is met het mixen of de ingredienten zou je naast de grote taart (als het past) een klein bakvormpje kunnen zetten. Die is sneller klaar en wordt wat hoger door de kleinere vorm, maar dan weet je wel zeker dat dat allemaal goed gaat.

Ik hoop dat snel een goede taart krijgt!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat