1 Laatst bewerkt door jammie (02-03-2009 20:26)

Onderwerp: Mmf gaatjes

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar ik heb een probleem met mijn mmf.
Het was een mooie lap toen ik het uitrolde maar toen ik hem ging 'smootheren' (is dit een woord??) leek het wel alsof er allemaal kleine gaatjes in mijn mmf kwam. Niet helemaal door en door overigens. Het leek een beetje op geknapte luchtbelletjes maar dit kan het niet zijn omdat er geen luchtbelletjes inzaten.

Wie weet wat dit kan zijn? Ook werd mijn mmf opeens boterzacht toen ik ermee bezig was dus mijn taart strak maken lukte voor geen meter!

Help??!

Jam Jam gimme some!

2

Re: Mmf gaatjes

Met mijn antwoord schiet je niet veel op, vrees ik.
Ik heb namelijk het zelfde probleem. Mijn MMF heeft steeds 'luchtbellen', die je pas ziet als je de taart bekleed hebt... grrr Heel irritant. Doorprikken van die bellen werkt niet. Geen idee waar het aan ligt.

Hoop dat iemand je wel op weg kan helpen (en mij daar ook mee :-)).

groetjes

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.

3

Dus jij hebt luchtbellen? Ik heb 'gaatjes'......
wat oh wat doen wij toch verkeerd?? :think:

Jam Jam gimme some!

4

ik noem het maar luchtbellen, het zijn een soort dunnige stukjes in het MMF waaronder wat lucht lijkt te zitten. Kan eigenlijk helemaal niet want mijn taarten zijn altijd strak afgesmeerd, echt zonder bubbels of wat dan ook.

kijk, dit bedoel ik, dit gebeurde net bij mijn laatste poging om dit taartje te bekleden met MMF. Links van het rode kruis zitten een soort 'gaatjes' en rechts onderin zie je allemaal bubbels... met marsepein heb ik die problemen niet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXP4N6EO.jpg

5

Op de laptop is de foto beetje wazig, zal er morgen eens op de pc naar kijken. Maar als ik jouw uitleg zo hoor zitten we beide met hetzelfde probleem.

Maar nog een probleem: ikzelf vind marsepein en/of fondant niet te eten dus ik werk graag met mmf. Stukken lekkerder!

Jam Jam gimme some!

6

Ja ik zie het! Dit heb ik dus ook!

Jam Jam gimme some!

7

Als je van die hele kleine gaatjes bedoeld dan is volgens mij nog beter en meer doorkneden de oplossing. Ik heb het ook gehad en later nog een keer, die laatste keer beter doorgekneed met een beetje crisco erdoor en toen was de mmf helemaal glad. Als het te zacht wordt bij het doorkneden en uitrollen meer poedersuiker toevoegen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

Oke, dan hoop ik dat dit onze tip is! Bedankt Lieselotte!!

Bakvisje, wanneer ga jij weer een poging wagen??

Jam Jam gimme some!

9

lilo schreef:

Als je van die hele kleine gaatjes bedoeld dan is volgens mij nog beter en meer doorkneden de oplossing. Ik heb het ook gehad en later nog een keer, die laatste keer beter doorgekneed met een beetje crisco erdoor en toen was de mmf helemaal glad. Als het te zacht wordt bij het doorkneden en uitrollen meer poedersuiker toevoegen...

crisco, althans vet gebruik ik ook. Maar ik denk dat het aan het doorkneden ligt. Ga het van de week weer eens proberen. Aanhouder wint, toch !?

Maarre marsepein vind ik zelf lekkerder, hahaha. Smaken verschillen, gelukkig maar