1

Onderwerp: Grrrrrrrr die cupcakes !!!!!!!!

Gooi ik nog eens door het raam.
Ze willen maar niet lukken!!!!
Ik heb het recept nu gemaakt van hier (nigela) en ze zijn weer helemaal ingezakt.
Heb er net een geproeft ze smaken wel lekker maar zien er niet uit allemaal deuken erin heb precies gedaan zoals in de beschrijving 20 minuutjes in de oven gedaan ze waren nog een beetje licht van kleur dus nog een paart minuutjes erbij gedaan toen stonden ze mooi bol en even daarna weer ingezakt

Ik heb ze al eens van mix van de shop gemaakt die waren wel beter maar echt een bolling erop lukt hier niet...lijkt hier meer op een holling :)

Wie heeft de gouden tip of recept???

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

Re: Grrrrrrrr die cupcakes !!!!!!!!

op hoeveel graden doe je ze dan en welke oven heb?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

ik weet niet wat for vorm je verwacht van je cupcakes maar cupcakes hoort niet echt bol te zijn... Muffins wordt lekker hoog en rond... heb ik op mijn 11de geleerd in school met food technologies.
Is ook niet de bedoeling dat ze helemaal ingezakt wordt.. maar mssn is de oven temp iets te laag... en je kan ook probeeren iets meer beslag in te doen.. dan worden ze vanzelf iets hooger.  Als je kijk op de plaatjes hier en op google en zo zijn de cupcakes bijna plat.

4

Ik heb een hete lucht oven en er staat 180 a 200 graden en heb mijn oven op 180 graden gezet.
Cupcakes horen niet bol weet ik maar de mijne zijn hol...ook weer niet goed

Natacha schreef:

Ik heb een hete lucht oven en er staat 180 a 200 graden en heb mijn oven op 180 graden gezet.

ik doe het met mijn hetelucht oven op 160 graden. en zijn altijd goed

Mvg Claudia

6

Ik denk dat je je oventemperatuur zelf even moet nameten. Daar kan best veel verschil in zitten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Natacha schreef:

Ik zou de hete lucht functie uitzetten en in de gewone stand bakken

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

8

Hoi, ik heb een combimagnetron en bak cc's op 160 graden. En dat indeuken ken ik hoor, had ik in het begin ook, ik heb verschillende recepten geprobeerd en voor mij werkt een koopmans mix het beste.

Succes, en niet opgeven hoor!

9

Ik ga het deze week weer proberen met die kooman mix deze keer en zet de oven op 160 graden...jullie horen het wel

10

Ook ik heb dit probleem! Had ze 20 min op 200 graden in mijn combimagnetron. Toen waren ze van binnen nog niet helemaal klaar. Nog even 5 minuutjes erin en toen zakten ze in en werd de bovenkant hard! Moet dan ook maar koopmans een keer proberen en idd de temperatuur meten van de oven/magnetron. Want ik heb dat bijna alles mislukt (zelfs een taart van drOetker met lukt-gegarandeerd-garantie!!!) Dus Natacha, hoop dat je goed nieuws hebt deze week, dan lees ik nog even mee

11

diedje81 schreef:

Ook ik heb dit probleem! Had ze 20 min op 200 graden in mijn combimagnetron. Toen waren ze van binnen nog niet helemaal klaar. Nog even 5 minuutjes erin en toen zakten ze in en werd de bovenkant hard! Moet dan ook maar koopmans een keer proberen en idd de temperatuur meten van de oven/magnetron. Want ik heb dat bijna alles mislukt (zelfs een taart van drOetker met lukt-gegarandeerd-garantie!!!) Dus Natacha, hoop dat je goed nieuws hebt deze week, dan lees ik nog even mee

zo he 200 graden is wel erg hoog.

Mvg Claudia

12

ja, maar heb t idee dat de temperatuur van de oven niet klopt, vandaar. Bijv brood of pizza afbakken moet ook altijd hoger. Ga nu proberen langer maar op een lagere temp. Hopelijk lukt dat

ik bak de cupcakes altijd van de cakemix van koopmans (zo'n pak voor 2 cakes) en zet de papieren vormpjes dan in zo'n muffinvorm. Zo'n 20

14

diedje81 schreef:

Ik ga morgen avon weer een poging wagen eerst met de koopman mix en heb ook muffin mic gekocht bij de xenos misschien dat die goed gaan.
Eigenlijk wil ik het beslag gewoon zelf maken met een goed recept maar helaas nog niet gelukt.
Morgen horen jullie meer!

Moet er 24 (mooie)hebben voor Zondag dus hoop dat het gaat lukken

15

Ik ben benieuwd! Succes ermee! Wat bij mijn kleine combimagnetron ook helpt is om er niet teveel tegelijk in te zetten, dan storten ze allemaal in en krijg ik hele rare vormen. Maximaal 10 en dan begin ik gewoon aan de 2e ronde.

ik heb ze vanochtend weer gebakken en zien er goed uit.
180 graden hete lucht en 20 min. Doe ze met een ijstang in de vorm.
Mooi tot de rand, plat hoef ze dus ook niet te snijden of zo.

Succes met verder uitproberen en heel veel geduld hebben, denk ik

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

17

slagroomtoefje schreef:

ik heb ze vanochtend weer gebakken en zien er goed uit.
180 graden hete lucht en 20 min. Doe ze met een ijstang in de vorm.
Mooi tot de rand, plat hoef ze dus ook niet te snijden of zo.

Succes met verder uitproberen en heel veel geduld hebben, denk ik

Wat voor recept heb je gebruikt?

Gewoon die van Nigella, die hier links staat bij de recepten (150 gr van vanalles, 2 eieren etc).
Ik mix op stand 1 (heb een simpel handmixertje) heel even, 20 sec of zo tot alles een beetje gemengd is. En dan op stand 3, ook iets van 20 sec, melk erbij en dan nog 10 sec. Ik mix dus eigenlijk heel kort.

Scheppen met ijstang en bakken op 180 graden in heteluchtoven. NB het is echt een oven, niet zo'n rondraaiend combi ding, misschien dat dat ook wat uitmaakt, weet niet wat jij hebt.

gewoon nog een keer proberen, het zijn kleine dingen maar er zijn er zat die er mee klooien tot ze het perfecte recept hebben!

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.