1

Onderwerp: Champagnecreme met patidesse

Ik wil champagnecreme maken voor een bruidstaart, maar er mag pertinent geen alcohol inzitten (geloofskwestie). Nou is er champagnepatidesse. Is er iemand die deze al eens heeft geprobeerd? Ik wil deze vermengen met de botercrememix. Lekker??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Champagnecreme met patidesse

Ik vind het zelf eigenlijk een beetje een raar idee, een smaakje van iets alcoholhoudens maar dan zonder alcohol :/ ..... omdat ze dat principieel niet nemen...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik vind hem lekker hoor, lekker romig!

Mmm das pas lekker!

4

Tom Poes schreef:

Ik vind het zelf eigenlijk een beetje een raar idee, een smaakje van iets alcoholhoudens maar dan zonder alcohol :/ ..... omdat ze dat principieel niet nemen...

Tja, is ook wel een beetje zo. Maarja. Het volgens mij ook makkelijker te maken met patidesse. Voor mij dus ook makkelijker :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Kadohke schreef:

Ik wil champagnecreme maken voor een bruidstaart, maar er mag pertinent geen alcohol inzitten (geloofskwestie). Nou is er champagnepatidesse. Is er iemand die deze al eens heeft geprobeerd? Ik wil deze vermengen met de botercrememix. Lekker??

Ik heb hem gebruikt met botercreme, maar wel die van het suikeratelier(mocht daar een verschil in zijn ???) en het koppel dat was komen proeven was er dadelijk weg van en hebben dus ook voor deze gekozen , ik vond hem ook lekker!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

6 Laatst bewerkt door mamandy77 (27-02-2009 22:55)

Ik had vandaag alleen het problem dat de botercreme ging schiften.
Ik had eerst de botercreme gemaakt en toen de helft op smaak gebracht met de patidesse, moet je het dan meteen doen om dit te voorkomen? Of is de botercreme gewoon te warm geworden door het mixen...? Van de webshop kreeg ik tot nu toe nog geen antwoord...
Zondag komt er een stel proeven, en ja geschifte champagnecreme kan ik ze echt niet voorschotelen...

Mmm das pas lekker!

mamandy77 schreef:

Ik had eerst de botercreme gemaakt en toen de helft op smaak gebracht met de patidesse, moet je het dan meteen doen om dit te voorkomen? Of is de botercreme gewoon te warm geworden door het mixen...? Van de webshop kreeg ik tot nu toe nog geen antwoord...
Zondag komt er een stel proeven, en ja geschifte champagnecreme kan ik ze echt niet voorschotelen...

wat raar dat moet niet kunnen want ik maak ook altijd mijn botercreme eerst en dan de patidess er doorheen en zo staat het ook op de bechrijving dat je het zo moet doen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

mamandy77 schreef:

hoi Mandy, je zou de kom in koud water kunnen zetten er verder mixen met een handmixer als je ziet dat ze begint te schiften.....is het proberen waard!!!!!!!!

9

nicole th schreef:
mamandy77 schreef:

hoi Mandy, je zou de kom in koud water kunnen zetten er verder mixen met een handmixer als je ziet dat ze begint te schiften.....is het proberen waard!!!!!!!!

Thanks goed idee, anders gaan we gewoon een fles champagne halen en proberen we het voor de 3e keer! Rest drink ik dan wel op..... ;9

Mmm das pas lekker!

10

ik wilde ff melden hij is nu wel gelukt en overh... uuh MJAMMIE!

Mmm das pas lekker!

11

mamandy77 schreef:

ik wilde ff melden hij is nu wel gelukt en overh... uuh MJAMMIE!

Ben blij voor je en lekker h