1

Onderwerp: Rare vraag.. harde schuim cake/gebak

weet niet als dit et goede plek is..
Een vriend van mij heeft mij gevraagt om iets voor hem te maken.. toen hij klein was kreeg hij altijd gebakjes of zo in de vorm van een poppetje met een kauwgom ball in et midden..
maar heeft iemand een idee wat de harde schuim nu kan zijn????
ik dacht eerst gelijk aan een meringue maar ja ik weet niet zeker.. en omdat ik niet hier vandaan kom dacht ik mssn is et iets echt NLs of zo.  En ik heb nooit van een meringue in de vorm van een poppetje gehoord.

heb toch gezegt et is een rare vraag hahahaha :D

2

Re: Rare vraag.. harde schuim cake/gebak

Volgens mij is dat gemaakt met royal icing, eiwitpoeder met poedersuiker, het precieze recept staat hier aan de linkerkolom, onder recepten.

Succes, groetjes Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

Die ken ik niet :(.
Alleen die ijsjes met kauwgumballen erin yummie.

4

Nou, het is niet iets typisch Nederlands, want mij zegt het ook niets ;) . Misschien iets regionaals? Uit welke streek komt hij?

Als je er niet achter kunt komen, zou in elk geval merengue proberen...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

hij komt uit et noord.. ik zat echt uuren te googlen en kon niks vinden.

6

Ik heb even bij mijn man gechecked, die komt uit Drenthe.

Hij geeft dezelfde reactie als ik. Wij kennen allebei de ijspoppetjes met de kauwgombal, maar geen gebakjes. Hierboven las ik ook al zo'n reactie. Weet hij zeker dat het geen ijs was?

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

ik heb hem gevraagt.. en et was geen ijs.. zijn moeder zegt et was een schuim taart.. en zij kon ze alleen kopen daar bij de banketbakker.. en de kauwgom gevuld poppetjes waren alleen speciaal voor feestdagen.