1

Onderwerp: Krokante biscuit?

Ik heb vandaag ns n biscuit gemaakt zonder mix. Alle, eigenlijk 2 keer. De eerste keer had ik gewoon teweinig deeg gemaakt en na het baken waren de randen eigenlijk echt hard en krokant (heb m nog niet doorgesneden). Dus nog een tweede met meer deeg. Hier had ik het probleem minder, maar toch ook nog een beetje. Het is eentje van 28 cm diameter. Ik heb m er 10 min op 150 gezet, 10 op 165, 10 op 175, dan was hij totaal nog niet gaar in het midden, dan nog 10 min, was nog niet gaar en dan 5 min nog en hoop dat hij echt wel gaar is nu, want 45 min vond ik echt wel maximum om niet weer zo'n totaal harde korst te krijgen..
Maar waarom wordt die nu zo krokant? Iem een idee?

2

Re: Krokante biscuit?

geen idee hoe het komt. ik verwarm de oven voor op 150 graden, en als ie erin gaat zet ik hem op 180. na zo'n 35 minuten is ie goed, en nog lekker zacht.

3

Ik heb 'm vrij snel in 'n plastiek ingepakt en nu is hij wel zacht.. hoop nu niet dat het te taai geworden is...

4

Gaat het wel goed met mix? Want dan ligt het ieg niet aan je oven. Anders zou het kunnen dat je oventemperatuurinstelling niet klopt, kun je controleren met een oventhermometer.

Enne, dat met die plastic zak is een goeie hoor, en anders nog even tremperen met een lekkere siroop die bij je vulling past ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Nee, bij de mix ging het wel beter.. maar tja, daar had ik dan het probleem dat hij niet omhoog ging.. maar denk dat ik dat wel opgelost krijg door mijn andere mixer te gebruiken die ik nu ook gebruikt heb..