1

Onderwerp: Hart van Goud of toch wit??

Maandag moet ik voor iemand een taart maken met daarop de tekst: 50...en een hart van goud!

Nu wilde ik in eerste instantie het hart goud dusten, maar gaat dat goed, blijft dat mooi en glimmen?
Ik kan het natuurlijk ook andersom doen...een wit hart met gouden letters, hartjes, etc. Maar, is de tekst dan nog wel passend?

Tips graaaaaaaaaag!

Liefs,
Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

2

Re: Hart van Goud of toch wit??

Het mooiste goud krijg je met spray, gelijkmatig dusten met poeder valt echt niet mee...
Misschien kun je het taartje opleuken met gouden hartjes?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik heb laatst geprobeerd hartjes te dusten op de taart van mijn dochter, maar dat viel echt niet mee. Dat spul is ontzettend statisch! Maar je kan het ook oplossen in alcohol en als verf gebruiken. Dat staat tenminste op de verpakking, ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

4

Ik heb de rits van mijn tas gemaakt met alcohol en glitter dat gemengd en toen geschilderd, gaat prima!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

5

Kleine dingetjes een heel klein beetje invetten met een beetje crisco en dan poederen met een blushkwast gaat heel goed hoor!
En voor nog kleinere dingetjes, zoals tappits letters oid, kan je inderdaad ook goed schilderen met een beetje sterk alcoholhoudende drank.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Bedankt voor al jullie reacties! De boetseerseltjes, letters, harten, etc.

Heb overigens geen moeite met dusten, dat gaat altijd goed en makkelijk (behalve zilver op mintgroen ;-), maar ja, dat was te voorspellen)

Ik wilde weten of ik een hele taart kon dusten, maar heb besloten om de taart wit te doen en de rest goud!

Super bedankt! Liefs, Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

7

Ja, in principe kan het, ik heb weleens gezien dat iemand een mooi resultaat had.
Maar voor echt grote oppervlakten gebruik ik de spray hoor, perfect en egaal, en alles in je keuken is ook nog eens goud ;) :lol:

Mijn website: Presentaart

8

Ik heb de spray nog nooit geprobeerd, maar vind dusten ook op grotere oppervlakten super gaan! En beter dan verven met alcohol, dan krijg je toch minder egaal oppervlakte. Effect van dusten is wel iets lichter.
Wit met goud ook leuk hoor, succes met je taart!

9

Martine schreef:

Ik heb de spray nog nooit geprobeerd, maar vind dusten ook op grotere oppervlakten super gaan!

Het lijkt me gewoon een takkenwerkje om een hele taart te dusten :S

Maar gaat wel inderdaad beter dan met alcohol (egaler) :Y

Mijn website: Presentaart