1

Onderwerp: help drie smaken in een laag, door te lage taart...??

Ik heb net mijn eerste  allergietaart gebakken en die is niet zo hoog geworden.

Met het doorsnijden ging hij al brokkelen, dus nu heb ik em maar een keer kunnen doorsnijden; ook omdat ik scheef ging.

Ze wilden eigenlijk een laag met custardpudding met frambozenjam en een chocoladelaag.

kan ik de smaken alledrie in een laag doen?

De jarige houd erg van chocolade maar de combi curd met jam is lekkerder en zit al op de taart

WAT NU??

2

Re: help drie smaken in een laag, door te lage taart...??

Ik zou er toch geen 3 lagen op elkaar smeren. Het wordt dan zo'n dikke laag met smaken.
Mocht er iemand zijn die 1 van de smaken niet lust dan smaakt de hele taart niet lekker voor die mensen. Is ook geen goede reclame.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Misschien een dun krokant laagje chocola over de vulling gieten, met spuitzakje waar klein puntje eraf is. Gewoon in sliertjes, dus niet overal.

4

is et niet mssn een idee om een tweede taart te bakken.. en als de ook laag is.. heb je precies genoeg lagen voor de 3 smaken.

5

2e taart bakken dus, dat heb ik ook eerder moeten doen bij een chocotaart die niet voldoende was gerezen... niemand die het weet...

Mmm das pas lekker!

6

ik heb em toch nog maar heel dun heeeel voorzichtig nogmaals doorgesneden en dat ging maar net (heel dunne laag...)

Dus derde vulling zit erin. hij is afgesmeerd en staat in de koelkast. boter (wayang)wordt alleen niet zo hard volgens mij dan de gewone.

ook denk ik dat de klant het beste kan snijden met een elektrisch mes. cake/biscuit is redelijk hard, misschien wordt hij nog wat zachter/natter door het afsmeren en de vulling

7

oh ja met een extra cake te bakken lukt het wel maar niet qua tijd...strijk, afwas, kids rennen rond nog twee taarten een vulling die niet wil opstijven GGGGGRRRRR het gaat vandaag niet goed....zelf niet helemaal tippie toppie....

8

je kunt hem ook afsmeren met een chocoladesmaakje. Dan heb je toch alle drie de smaken.

9

Ik heb laatst een koemelkvrije biscuit gebakken, maar die rees goed, was hoog genoeg, luchtig en niet hard. Misschien te lang gebakken?

Als de biscuit nu ook nog hard is, zou ik een nieuwe bakken.

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

10

Ik had overigens afgesmeerd met koemelkvrije chocopasta. Gevuld met twee lagen sojaslagroom en aardbeienjam.

11

En 3x scheeprecht....net even op je site gekeken: prachtige taarten maak je! :-)