1

Onderwerp: Is dit te doen en heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken?

Mijn schoonvader is binnenkort jarig en ik had het niet verwacht maar ze hebben mij toch gevraagt om 2 taarten te maken ;)

Wat voor een taarten maakt niet uit, maar ik vind het wel leuk om iets passend te maken.

Nu fiets mijn schoonvader veel en hij is ook altijd fietsenmaker geweest en nu wou ik er eigelijk een ouderwetse taart van maken met het liefste zo'n ouderwetse fiets met zo'n groot wiel achter en zo'n klein wiel voor, geboetseert erop. Ik heb al zitten zoeken maar zoiets kom ik tot nu toe nog niet tegen.  Heeft iemand een idee en met welke pasta van ballina kan ik dat het beste doen? ik heb laatst de aanbieding aan geschaft en daar zitten verschillende soorten in dus welke zou hiervoor het best geschikt zijn?

Nu had ik zitten denken om de taart te bekleden dus met fondant, maar daar wil ikeen soort landkaart/fietsroute op maken, iemand daar ook nog ideeen over?

En tot slot is dit allemaal te doen?of zeggen jullie dit is zo moielijk, niet aan beginnen?

groeten mij en alvast bedankt voor de hulp...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

Re: Is dit te doen en heeft iemand een idee hoe ik dat aan moet pakken?

Je zou de landkaart kunnen puzzelen.. of schilderen maar dat lijkt mij erg moeilijk.
Voor het wiel kun je volgens mij elke fondant gebruiken hoor, behalve die ballina uit de emmer.

ik ben al een beetje aan het freubelen geweest, maar is die pastilage altijd zo brokkelig? Het wordt nu wel hard geloof ik maar ik vond het niet makkelijk werken...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

4

Je kan ook een fietsroutekaart op ouweel laten printen en die boven op de taart leggen.

5

Ik heb wat gevonden....weet niet of je dit bedoelde.

http://i210.photobucket.com/albums/bb298/fatje1966/fiets1.jpg

http://i210.photobucket.com/albums/bb298/fatje1966/fiets2.jpg

Groetjes Fatima

Ja klopt zoiets bedoelde ik,bedankt. Ik heb hem nu dan ook wel gemaakt van die pastilage van ballina... Hij ligt nu nog in gedeeltes dus ik moet hem in elkaar lijmen, maar doordat die pastilage zo brokkelig was zitten er als het ware scheurtjes in, hebben jullie dat niet met dat spul? Ik heb ook nog even tijd dus misschien dat ik het frame ook nog wel met wat anders ga maken, de wielen zijn wel mooi gelukt en dus goed hard geworden.

7

Ik heb ooit al eens een fietsje gemaakt. Gewoon van fondant met tylose. Het frame en de wielen had ik mbv de sugarcraft gun gemaakt (grootste rondje) en de spaken van cocktailprikkers. Ik had eerst een eenvoudige tekening van een fiets gemaakt en daar het fondant op "gepuzzeld".
Zo zag hij eruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQ4CDUGE.jpg Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

Als je voor de fietsroute een stuk 'knooppuntroute' maakt, is het al heel snel duidelijk dat het een fietsroute is.

If live gives you lemons, make lemonade!

Nou ik heb het al anders bedacht ;)

Ik heb nu dus de fiets gemaakt, de wielen dus van die pastilage en het frame heb ik nu van regalice fondant gemaakt (niet lekker, maar goed) Nu ga ik denk ik op de taart gewoon een soort bospad maken met van die paddestoelen noemen ze die geloof ik, die paaltjes waar de fietsroute op aangegeven staat en de fiets ga ik tegen een boomstam aan zetten want staand gaat denk ik niet lukken.

10

Petr@ schreef:

Ik heb ooit al eens een fietsje gemaakt. Gewoon van fondant met tylose. Het frame en de wielen had ik mbv de sugarcraft gun gemaakt (grootste rondje) en de spaken van cocktailprikkers. Ik had eerst een eenvoudige tekening van een fiets gemaakt en daar het fondant op "gepuzzeld".
Zo zag hij eruit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQ4CDUGE.jpg Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

Mooi gedaan trouwens!

11

annemieke-76 schreef:

Nou ik heb het al anders bedacht ;)

Ik heb nu dus de fiets gemaakt, de wielen dus van die pastilage en het frame heb ik nu van regalice fondant gemaakt (niet lekker, maar goed) Nu ga ik denk ik op de taart gewoon een soort bospad maken met van die paddestoelen noemen ze die geloof ik, die paaltjes waar de fietsroute op aangegeven staat en de fiets ga ik tegen een boomstam aan zetten want staand gaat denk ik niet lukken.

Dat wordt vast heel leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes, Elly

12

haha ja ik ook.... Het projekt is pas voor 15 maart, ik kan niet wachten, ik zit vol ideeen ;)