1

Onderwerp: speodvraagje: Kan sconesdeeg bewaard in de koelkast?

Mijn oudste heeft als Engels werkstuk voor recepten gekozen waaronder het recept voor scones. Voor de presentatie natuurlijk dan hartstikke leuk om die ook te bakken en mee te nemen voor de hele klas. MAAR: Vers gebakken is het lekkerst EN: morgenochtend ook nog deeg maken kost me echt te veel van mijn/onze nachtrust. DUS: we hebben vanavond het deeg al gemaakt en dat heb ik nu in folie in de koelkast liggen om morgenochtend uit te steken en te bakken...... Maar nu begin ik dus te twijfelen, want kan dat wel??? Het lijkt me zo'n teleurstelling voor haar als ze morgen niet lukken....... Wie weet dit????

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: speodvraagje: Kan sconesdeeg bewaard in de koelkast?

HAHA!!! :lol: Kan je nagaan hoe spoed/speod het is........

3

heb net ff gegoogled.. en je kan et wel zo doen..
en verschillende sites heb ik gezien dat ze de deeg maak en in de vormpjes maak een dan afgedekt in de koelkast of vriezer zet.
ik denk alleen wel dat je ze een beetje moet laten opwarmen voor je ze bak..
ik doe et zelf altijd met cinnamon buns.. 's avonds deeg maken uitrollen vullen oprollen en in de bakblik.. en dat hup de koelkast in.. en 's morgens uithalen ff op temp laten komen en dan bakken.

4

Oke, dank je!! Hoop alleen dat het niet erg is dat het nu alleen nog een bal deeg is ;) Maar dochterlief ligt al op 1 oor en die wil ze toch echt morgenochtend zelf uitsteken . Nou ja, we proberen het gewoon.......

Die cinnamon buns lijken me trouwens ook wel een perfect idee! (Lekker voor een zondags ontbijtje!! :9 )

Canadesje schreef:

en verschillende sites heb ik gezien dat ze de deeg maak en in de vormpjes maak een dan afgedekt in de koelkast of vriezer zet.
ik doe et zelf altijd met cinnamon buns.. 's avonds deeg maken uitrollen vullen oprollen en in de bakblik.. en dat hup de koelkast in.. en 's morgens uithalen ff op temp laten komen en dan bakken.

OOh heb je een recept voor mij van de cinnamon buns ?

6

Canadesje schreef:

ik weet niet hoe ze deze scones maken, maar je hebt gewoon een lapdeeg waar je rondjes uitsteekt. Het deeg kun je prima bewaren in de koelkast.
maar een dag van te voren maken gaat ook goed hoor!

Mirjam5 schreef:

Oke, dank je!! Hoop alleen dat het niet erg is dat het nu alleen nog een bal deeg is ;) Maar dochterlief ligt al op 1 oor en die wil ze toch echt morgenochtend zelf uitsteken . Nou ja, we proberen het gewoon.......

Die cinnamon buns lijken me trouwens ook wel een perfect idee! (Lekker voor een zondags ontbijtje!! :9 )

Ik heb dus nog nooit zelf scones gemaakt maar wil het graag gaan doen voor mijn moeders teaparty maar hoe gaat dat uitsteken ? ik begrijp dus dat het een harde bal met deeg is ?

8

dtmslingerland schreef:
Canadesje schreef:

OOh heb je een recept voor mij van de cinnamon buns ?

Yep moet et alleen ff in et NLs uit typen

engels is ook geen probleem hoor, voor mij eender ;)

10

dtmslingerland schreef:

engels is ook geen probleem hoor, voor mij eender ;)

dan stuur ik je de link van de recept ik gebruik altijd.

thanks !!

12

Nou Ja..... zit ik net een uitgebreide reactie te typen, raak blijkbaar een verkeerd knopje aan en alles weg!!!!!! Nu nog maar even kort dan.

Bedankt allemaal! Het is helemaal goed gelukt en ze zijn heerlijk geworden!!! (Wat we teveel hadden gebakken heb ik meegenomen naar mijn moeder en hebben we heerlijk bij de koffie opgegeten :9 )

@ Canadesje: Wil je dat recept van de cinnamon buns ook op het receptenforum zetten?

@dtmslingerland: Het lijkt een soort brooddeeg maar dan niet elastisch dus je kan het gewoon uitrollen en er rondjes uitsteken. Ik kad nu kleintjes van 3 cm. Heerlijke 1hapsjes dus!! ;)

Mirjam bedankt voor je reactie, ik ga nl. voor mijn moeder's verjaardag een teaparty organiseren en ik ben veel eenhapsdingen aan het maken en ze wilde ook graag scones. Weet ik iig dat ook dit vooruitgemaakt kan worden ! Mag ik je recept ?

14

Ja hoor! Ik had deze gemaakt:
http://www.smulweb.nl/1137727/koken/recept/Scones
En dan iets dunner uitgerold. Ik denk zo ongeveer 1,5 cm. En uitgestokken met een rondje van 3 cm. Verder gewoon alles hetzelfde.