1

Onderwerp: Arretjescake als vulling?

Ik ga zo weer een paar taarten maken, waarvan

'I love it when a cake comes together'

2

Re: Arretjescake als vulling?

Ik denk dat arretjescake echt te zwaar wordt. Ik neem altijd maar een klein stukje en moet er zelf niet aan denken dat er ook nog biscuit, jam en marsepein/fondant bij komt. Maar misschien dat een arretjescake-fan hier heel anders over denkt.

Ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor ;) vooral de marsepein die er bij komt. Nog even over denken dus :lol:

4

Hier in Cyprus gebruiken banketbakkers heel vaak een soort van arretjescake als taart om te bekleden... Voordeel voor de bakkers is a) geen baktijd b) niet zo arbeidsintensief en vooral c) superstrakke en heel stevige ondergrond.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het wat veel van het goede vind... Als je er toch voor kiest zou ik je echt heeeeel kleine stukjes aanraden!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

ik zou het persoonlijk niet doen. ik ben een echte arretjescakefan maar de combi lijkt me ook niet echt heel erg lekker, maar das persoonlijk natuurlijk...

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

Dankjulliewel voor de antwoorden :) en Adrienne, een hele taart van arretjescake pfoeh :D lijkt me inderdaad ook een beetje teveel van het goede al hoewel het er wel leuk uit zal zien. In Itali

7

Ik als Arretjescake gek, zou er echt geen extra's erover doen of iets als vulling doen.
Zou het lekker naturel houden... ;)

Stilte, is een stukje hemel dat afdaalt naar de aarde.

8 Laatst bewerkt door Jannytje (26-02-2009 21:58)

Je kunt ook mini-arretjescakejes maken en daar een aparte taart bij maken.
Het beslag van de arretjescake schep je dan in cupcakepapiertjes en laat je gewoon opstijven. :9 jummie...

Groetjes Janny