26

Re: houten deegroller

Ik gebruik ook een houten deegroller. Op zn tijd even goed insmeren met olie en voorzichtig met afwassen (weinig water!) om roesten van de lagers te voorkomen. Voordat je je marsepein uitrolt even insmeren met poedersuiker.

Maar ik denk dat je het als je het zo leest toch zelf uit moet proberen, iedereen heeft "zn ding"

27

Ik vorig jaar een houten pasta roller(80 cm) meegenomen uit Italie.... hoe die pasta rolt weet ik nog niet (oeps)...maar de marsepein doet ie geweldig. Plak marsepein dusten met maisbloem aan weerszijden.... Geen probleem, ik moet zeggen dat mijn natuurstenen aanrechtblad ook meehelpt.

28

ik heb ook een houten

Ik voel me een beetje kiezel...

29

chaja schreef:

Ik vorig jaar een houten pasta roller(80 cm) meegenomen uit Italie.... hoe die pasta rolt weet ik nog niet (oeps)...maar de marsepein doet ie geweldig. Plak marsepein dusten met maisbloem aan weerszijden.... Geen probleem, ik moet zeggen dat mijn natuurstenen aanrechtblad ook meehelpt.

Hm wat raar, met bloem zou het juist plakken :P Daarom wordt er vaak poedersuiker gebruikt. (of crisco)

Groetjes Laura!

30

strooi altijd poedersuiker op de aangercht voor de marsepein uit te rollen maar rol eerst met me houten roller erover heen en dan plakt deze ook niet.

31

Ik heb een van tupperware, die vul ik met ijskoud water. Soms een beetje poedersuiker. De houten kleine van mijn dochter gebruik ik nog wel eens met kleine dingetjes. En inderdaad even wat folie er overheen.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

32

Ik heb sinds woensdag de ferrari onder de deegrollers: de Better Baking Rolling pin van Wilton. 'The looks' van een gewone deegroller maar dan met een siliconen roloppervlak, extra breed, met afklikbare handvatten zodat 'ie in de vaatwasser zou kunnen.

Gisterenavond voor het eerst gebruikt en WAUW, het kost wat, maar dan heb je ook wat ;)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

33

Latere reactie, maar ik heb vandaag bij de Xenos een siliconen deegroller met houten handvatten gekocht. Niet duur, maar heb hem nog niet getest :p

34

Op een gegeven moment kwamen er bij mijn houten roller allemaal kleine houtsplintertjes vanaf en gingen in het marsepein zitten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Bij Xenos hebben ze goedkope silliconen met handvat.  Maar van die PVC vind ik ook een goede tip!

35

Nou ik heb net mijn houten roller in de kliko gedeponeerd nadat de pvc buis uit de kofferbak van mijn man heel veel wonderen deed!Wel ff gepoetst natuurlijk ;)
Toen ging het rollen sneller met als resultaat dat ik met alles sneller ben dan.
Goede tip van hier weer!

Groetjes,
Nicole :)