1

Onderwerp: IEKS! HELP! Mijn taartjes uit de bakringen....

Ik had het briljante plan om voor de bruidsproeverijen twee kleine bakringen te gebruiken en om hier dus kleine twee lagen stapeltaartjes van te maken. Zag het al helemaal voor me.

Volgende week is de eerste proeverij, dus was vast de kapseltjes in het voren aan het bakken.

Normaal gesproken laat ik alles op zijn kop afkoelen en zo ook bij de bakringen...haal ik ze eruit...zijn het net kleine diabolotjes?!? Onder en boven strak en op maat, maar in het midden...tja...ze hebben een mooie taille.

Weet iemand hoe dit komt...of nog liever...hoe ik het morgen opnieuw kan brengen en zorgen, dat ze meer mijn figuur krijgen...hahaha...geen wespentaille dus? Zou dit liggen aan het op zijn kop laten afkoelen?

Liefs,
Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

2

Re: IEKS! HELP! Mijn taartjes uit de bakringen....

Net weer een geprobeerd...15 minuten op 175 gr, niet geprikt....weer ingezakt in het midden. Snap er niets van.
Zou het dan komen, doordat ze niet speciaal voor taarten zijn, dat het niet goed geleid in het midden?

huh je bedoeld toch gewoon die ijzeren kookringen? Ik heb geen idee hoe het komt, gebruik ze ook wel eens en bij gaat het wel goed, zou dus moeten lukken. Ben heel benieuwd wat het zou kunnen zijn :think:

4

mssn dan een grote taart maken... en de ringen gebruiken als grote uitstekers aan de afgekoeld taart.  met de restjes van de cake ballen of zo maken.. om de extra versieringen te showen.

5

@verliefdmeiske: snap er ook niets van...

@Canadesje: daar heb ik ook al aan zitten denken, maar het moet toch gewoon lukken...

Iemand een idee?

6

Ik heb dat met grote kapsels wel eens als ik te grote eieren gebruik bij mijn recept... dus misschien eens proberen met wat minder ei?

Ik zou ze ook loshalen na een paar minuten, en dan onder een theedoek af laten koelen op taartrooster...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

Ik heb eergisteren ook die kleine bakringen voor het eerst gebruikt (blokker) en heb precies hetzelfde. Ik had ook al bedacht om de volgende keer maar uit te steken, dat wordt toch wat mooier, denk ik.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl