1

Onderwerp: Ouwel op marsepein

Hallo allemaal!

Hier een beginner. Ik ga voor zaterdag mijn 2e taart maken, voor mijn zoontjes 3e verjaardag. Ik bak een kapsel en ga hem vullen met vanille-botercreme en bosvruchtenmousse. En dan bekleed ik hem met rode marsepein. Nu heb ik een ouwel disc van Cars in huis die ik erop wil doen. Ik heb al piping gel in huis, maar nu heb ik nog wat vraagjes.

Moet ik de hele disc insmeren met die gel en doe ik dat met een kwastje ofzo?
En omdat de disc 22cm is en de taart 24cm houd ik dus aan elke kant 1 cm over.
Kan ik daar nog iets mee? Toefjes botercreme ofzo?

Ik zou het ook leuk vinden om jullie taarten te zien met een ouweldisc erop.
Ik heb al gezocht maar ik kon niet echt iets vinden. Iemand misschien nog mooie voorbeelden voor mij?

Bedankt!
Groetjes, Marjan

2

Re: Ouwel op marsepein

ik zou eerst de taart insmeren met de gel, en niet de disc. weet alleen even niet waarom, zou toch een beetje bang zijn dat de disc opeens zacht wordt in mijn handen of zo. en je kunt ook maar een paar puntjes doen hoor, het blijft wel zitten.
toefjes botercreme is leuk!
volgens mij kun je ook de disc op de botercreme plakken.

3

In de taarten parade zijn er wel veel te vinden.. alleen je moet echt zoeken.. via de zoek functie heb ik ook veel taarten zonder ouwel gevonden :S..
maar de meeste hebben een leuke randje rond de ouwel.. dus vormpjes van uitstekers.. of idd toefjes van botercreme of slagroom.

4

Ik smeer altijd de ouwel zelf in met piping gel, er is nog nooit iets geks gebeurd hoor.

I.p. hoef je rondom de foto niets te doen, maar omdat ik zelf het niet mooi vind als je de rand ziet doe ik altijd wel toefjes cr

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007