1

Onderwerp: Schilderen

Ik wilde graag voor de verjaardag van Roxan op de taart schilderen.......maar.....hoe doe ik dat!!??? kan ik gewoon met kleurstof aan de gang? moet ik dat verdunnen of weet ik veel!?

Ik wil deze Dora op haar taart maken en de achtergrond, al die bloemen en paarse lijnen verven maar ik heb dus geen idee hoe

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6ZMJSJV.jpg

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

2

Re: Schilderen

Kleurstof met ietsje alchohol verdunnen......
Misschien is dat wat...;)

In ieder geval Succes.....

3

Je kunt inderdaad een tipje kleurstof uit het potje halen en dat aanlengen met een druppeltje alcoholhoudende vloeistof, het makkelijkste gaat dat met een druppelaartje (zoals bij neusdruppels, bij de apotheek kun je wel zo'n flesje kopen)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Thanx!!

Ga ik van de week alvast maar oefenen voor als het nix wordt:lol:

5

Ik weet dat ik tegen de gevestigde orde inga, maar ik waag het er op....;)

Ik heb zowel geschilderd met alcohol als met water (om te verdunnen) en ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil merk.
Beiden wordt even plakkerig (in het begin, dus niet aankomen), met water verdund was sneller droog dan met alchol en de kleuren bleven gelijk.
De droogtijd was in beide gevallen een paar uur.

Ik heb het uitgeprobeerd op MMF en op fondant (nog niet op marsepein).

Je kunt de eetbare vloeistoffen gebruiken, maar ook de poedervorm of een menging daarvan.

Veel succes!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Annelies schreef:

Ik weet dat ik tegen de gevestigde orde inga, maar ik waag het er op....;)

Poe heee, jij durft ;) :lol: Jij bent absoluut meer ervaren in schilderen an sich, dus ben je zelf een soort van gevestigde orde...:D

Echt plaatjes schilderen op een taart heb ik nog nooit aangedurfd, maar wel heb regelmatig boetseersels zilver en goud geschilderd. Daarbij werkt een kleurloze alcoholische drank om te verdunnen het best, hoe hoger het alcoholpercentage, hoe beter. Komt vooral omdat alcohol vervliegt. Maar in beide gevallen geldt dat je vooral zo zuinig mogelijk moet zijn met de vloeistof. Ik heb zelf slechte ervaringen met te veel vocht, ik heb eens een taart in zijn geheel rood geschilderd en die werd niet meer droog :nooo :S

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

de poeders gemengd met alcohol drogen een stuk sneller dan de kleurstoffen  en ik zelf vind het ook wel fijner werken om te schilderen

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

8

Wat mijn ervaring is, is dat bij het verven met aangelengde kleurstof in gel of pastavorm inderdaad niets uitmaakt of je met alcohol of water verdund; droogt geen van beide snel op :nooo Echter als je met poeders verft en dat mengt met bijv. rejuvenator spirit, moet je nog snel doorwerken ook, anders droogt het.

(terwijl ik dit typ zie ik dat noelle hetzelfde zegt :+)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

hey was ik ook een keertje snel zeg hahaha ;)

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

10

Nou ik ga echt niet een heel plaatje schilderen hoor!:lol: zo goed ben ik niet;)
Het gaat echt om de lijntjes zeg maar, de bloemen hoeven niet eens.

En ik was dus eigenlijk van plan om het met kleurstof in de gel vorm te doen, die wilton kleurstof dus.....

11 Laatst bewerkt door Annelies (25-02-2009 21:04)

Dacht dat ik (bijna) alles van schilderen wist......:D
Die tips van jullie (over de poedervorm) zijn niet tegen dovemansoren gezegd en ik ben er heel blij mee!!

Wat leer je veel van dit forum....zelfs door alleen "mee te lezen"....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."