1

Onderwerp: reliefrol en bekeleden

Hallo!

Een poosje geleden heb ik op de webshop een reliefrol gekocht. Deze wil ik graag gaan gebruiken om een taartje te bekleden. Maar.....hoe gaat dat dan..normaal rol ik uit, op taart leggen en gladmaken met smoother. Lijkt mij dat wanneer je dat met je relief doet je relief er dus niet meer is. Of rol je pas wanneer de taart bekleed is?
Hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!

mama alweer taartje maken??? Ja schat, mama gaat weer een taartje maken :)

2

Re: reliefrol en bekeleden

uitrollen niet te dun
dan met de reliefroller eroverheen niet te hard drukken want dan gaat het scheuren met bekleden
dan laat ik het altijd even liggen maar ik werk met fondant dus dat droogt dan een beetje en werkt dan makkelijker
dan over de taart heen en smootheren (niet te hard drukken )
en dan moet het lukken :D
groetjes

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

je moet ervoor zorgen dat je taart glad is voor het bekleden. dus afsmeren, in de koelkast zetten  dat de botercreme (als je dat gebruikt) een beetje hard wordt. wat ik dan doe om het lekker glad te krijgen, is wat keukenrol op je taart en dan smoothen met mijn handen.

dan rol je je fondant uit, dan je reliefmat op je werkblad, daar je fondant op leggen, dan een stuk plastik (ik gebruik zo'n doorzichtige plastic tafelkleed uitgeknipt op maat), dan met roller erover rollen, dan plastic weer eraf, je reliefmat oppakken met fondant en dan zo op je taart leggen.

jeetje, kun je het volgen, ik hoop het. succes ermee

4

Bedankt, werk met marsefond is dus wel wat zachter, maar ga t proberen, en Monique ook bedankt, maar heb nog geen mat maar zo'n stok.
Hoop jullie snel t resultaat in de parade te kunnen laten zien!

5

mamavelise schreef:

Bedankt, werk met marsefond is dus wel wat zachter, maar ga t proberen, en Monique ook bedankt, maar heb nog geen mat maar zo'n stok.
Hoop jullie snel t resultaat in de parade te kunnen laten zien!

ik had het maar half gelezen, zag relief en toen ging mijn brein in first geer, dus full speed ahead, sorry

6

Geeft niets, wil ook graag s zo'n mat kopen en nu weet ik dus meteen hoe ik m moet gaan gebruiken! Dus thx anyway!