1

Onderwerp: Invriezen of niet?

Ik zit met een dilemma. Ik ga morgen m'n Peanut-taartje afmaken en donderdag ga ik 'm aan m'n zwager geven.
Zal ik 'm nog invriezen voor die ene dag? Hij is gevuld met een laagje baileysvulling en chocolademouse, allebei met slagroom gemaakt.
En ik moet donderdag vanuit De Lier (vlakbij Den Haag) naar Den Helder. Dat is ruim 2 uur rijden.
Ik dacht zelf 'm toch maar in de vriezer te doen als ie klaar is en dan pas eruit halen op het moment dat ik wegga. Dan kan ie mooi ontdooien in de tijd dat ik daar naartoe rij.
Ik weet het ff niet, HELLUP!

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

2

Re: Invriezen of niet?

Als je wilt dat een taart hjelemaal goed ontdooid is....moet hij 24 uur van t evoren uit de vriezer! Dat heeft dus niet zoveel zin meer :)

Je hart fluitsert, luister goed!

3

dat zou ik niet doen. De taart moet inderdaad 24 uur van te voren uit de vriezer worden gehaald.

4

nope niet doen!!! en zeker nooit direkt van uit de de vriezer buiten de koeling laten. hij ontooit dan te snel en droogt nooit meer mooi op. volgens mij is dan de kans op smelten ook groter als je dat doet.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Kee! Duidelijk!
Thnx!!! :D Ik zet 'm wel in de schuur tot morgen, daar is het ook behoorlijk koel. (noem het altijd m'n 2e koelkast als het winter/herfst is)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!