1

Onderwerp: Cookies on a stick ?

Hallo allemaal !

Ik vroeg me af, of je die leuke koekjes op een stokje ook kan maken, zonder dat je er een bakblik voor hebt...

Ik heb namelijk van die stokjes besteld, maar het bakblik heb ik nog niet.

Zou ik die stokjes ook zo in de koekjes ( het deeg)  kunnen steken ? Of word dat niet mooi ?

Iemand enige ervaring hiermee ?

Alvast bedankt voor de reactie's ;)

2

Re: Cookies on a stick ?

volgens mij kan het wel, en heb ik eens gelezen dat je ze net na het bakken, als ze dus nog warm zijn het moet doen. voor de zekerheid moet je even de zoekfunctie gebruiken en wellicht op karentje zoeken, de koekjesfee, die heeft het eerder uitgelegd dacht ik

3

Dat moet wel zonder bakblik kunnen hoor! Gewoon je koekjes uitsteken uit deeg en het stokje er dan in 'draaien'. Wel even op de achterkant nog een stukje deeg doen zodat het stokje niet zo uitsteekt.
Hier kun je een how to vinden:
http://www.cakejournal.com/archives/how … okie-lolly

succes!

4

ik heb ook eens koekjes moet stokjes gemaakt gewoon uitsteken en toen heb ik er de stokjes ingestoken en dan de oven in gaat goed

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

5

No problem! Je kunt ze zoals Raffika zegt voor het bakken erin draaien en een stukje eraan plakken als j 'm nog ziet en dan meebakken. Nadeel is dat het stokje dan wel iets verkleurd. Je kunt 't ook achteraf doen zoals Brigitte zegt: dan bijft het stokje mooi wit, MAAR dan moet je je koekje wel iets dikker maken :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

ik doe het hetzelfde als amina
uitsteken (niet te dun uitrollen) en dan het stokje erin doen
als je voorzichtig je vingers op het deeg houd voel je tot waar het stokje gaat
ik doe ze tot ongeveer de helft
dan bakken en goed af laten koelen voordat je ze verplaatst

veel succes
groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

7

oja als je van te voren de stokjes laat weken in water ( ik heb toen satestokken gebruikt) een uurtje dan verkleuren ze niet in de oven

bakken met Chez-Ami

8

amina84 schreef:

oja als je van te voren de stokjes laat weken in water ( ik heb toen satestokken gebruikt) een uurtje dan verkleuren ze niet in de oven

Hey, die tip kende ik nog niet! Zou dat ook met die cookie-sticks gaan? Die zijn namelijk van een soort opgerold papier, wordt dat geen troep? :think:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9 Laatst bewerkt door amina84 (24-02-2009 22:45)

hmmm lijkt me dat het een zooitje word maar zou zeggen probeer het anders met 1tje of het kan....

bakken met Chez-Ami

10

Bakken en net na het bakken de stokjes in het koekje (tot in de helft van het koekje ongeveer) steken. Dan zijn je koekjes nog zacht. als ze afgekoeld zijn zitten ze helemaal vast.

11

Ik gebruik zelf de tapaz prikkertjes van de Action voor mijn koekjes op een stokje. Dit zijn platte stokjes met een dubbele punt aan de voorkant. Als je je koekjes dan wat dikker maakt, hoef je ze er alleen maar in te duwen, en ook niks aan de achterkant te doen of zo. Plus, die stokjes zijn supergoedkoop!! Ze zijn alleen niet zo superlang, maar als je ze er vantevoren in doet is dit meer een pluspunt.
Die tip van de stokjes er achteraf insteken kende ik nog niet, ga ik zeker proberen!!

Succes, groetjes Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

12

mariska75 schreef:

Ik gebruik zelf de tapaz prikkertjes van de Action voor mijn koekjes op een stokje. Dit zijn platte stokjes met een dubbele punt aan de voorkant.

Vind je dat dan niet gevaarlijk als je de koekjes voor kinderen maakt. Die puntjes in die mondjes? Vind het nl wel een goede en goedkope tip.

13

WAUW ! Wat een tips ! Heel erg bedankt allemaal, ik ga het zeker snel uitproberen :)

14

mamatasja schreef:
mariska75 schreef:

Ik gebruik zelf de tapaz prikkertjes van de Action voor mijn koekjes op een stokje. Dit zijn platte stokjes met een dubbele punt aan de voorkant.

Vind je dat dan niet gevaarlijk als je de koekjes voor kinderen maakt. Die puntjes in die mondjes? Vind het nl wel een goede en goedkope tip.

Ze hebben niet echt punten.. tenminst niet de ik heb gehaald bij de action.. ze zijn meer rond... ik gebruik ze niet voor koekjes... maar voor snackjes voor mij kids van bijna 2 en 3.. en heb nooit probleemen gehad.

15

Ik heb de koekjes gemaakt voor kinderen vanaf 7 jaar, niet echt klein dus.
Maar ze zijn echt niet scherp hoor, zal allemaal wel meevallen, de kids eten toch ook met een vork, en die is wel spits.
Als je bang bent dat ze toch echt te klein zijn voor die punten, kan je het koekje van de prikker af halen, en uit de hand laten eten, het gaat toch vooral om het geven, en het leuk in kunnen pakken, dat stokje erin.

Wederom succes, en groetjes Mariska

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

16

Zoals jullie het nu uitleggen, klinkt het wel veilig. Ik heb vanmiddag nog staan kijken bij de Action en zag ze volgens mij wel liggen. Ze zijn net iets groter als cotailprikkers, klopt dat? Ze hadden ook eetstokjes, zal dat ook een optie zijn? Ik ga van de week toch nog maar eens terug naar de Action.