1

Onderwerp: Marsepein

Ik weet niet of dit het juiste rubriek is, maar ik vroeg me af of jullie gekleurde marsepein kopen of het zelf kleuren?? Want het zelf kleuren is best vervelend en bijna zwaar te noemen omdat je marsepein zo hard moet kneden :)..Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Ik zie dat veel leden zoveel kleurtjes hebben, ik heb nog niet zoveel, dus ik moet nog gaan shoppen!

Wel jammer dat die winkeltjes zo ver zijn van mij, of in Purmerend of in Wormer of verder. Ik wil altijd zien wat ik koop en bij de webshop gaat dat moeilijk!

Sisi..

2

Re: Marsepein

Ja ja het kleuren is 'the fitnesspart of' deze hobby :D!
Ook hier geldt 'al doende leert men', op een gegeven moment heb je de slag wel te pakken en gaat het sneller!
Maar een keertje voorgekleurd is ook wel prettig hoor, je kunt dan ook makkelijk de kleur weer wat afslappen met wat extra blanke m'pein of zelf nieuwe kleuren mengen!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

er zijn een paar kleuren die ik dus echt niet zelf kleur, rood, zwart en turqoise (marsepein) die koop ik kant en klaar, de rest kleur ik wel zelf en ja, spierballen kweken (of je man gebruiken? al zou ik dan weinig marsepein meer overhouden als hij helpt :lol:)

Alles goed???? nee 3 fout

4

Sisi schreef:

Wel jammer dat die winkeltjes zo ver zijn van mij, of in Purmerend of in Wormer of verder. Ik wil altijd zien wat ik koop en bij de webshop gaat dat moeilijk!

Sisi..

Volg eens een gezellige workshop in wormer ;)

Ze hebben daar alles aan de muur hangen wat ze verkopen.. dan kun je het zien voor je iets koopt ( alleen wel oppassen... want je wil ALLES hebben dan :D )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Sisi schreef:

Ik weet niet of dit het juiste rubriek is,

Als je zoekt op "marsepein AND zelf AND kleuren" zie je dat de meeste antwoorden in de rubriek 'Bekleden' staan.

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Marianne schreef:
Sisi schreef:

Ik weet niet of dit het juiste rubriek is,

Als je zoekt op "marsepein AND zelf AND kleuren" zie je dat de meeste antwoorden in de rubriek 'Bekleden' staan.

[MOVE] --> Bekleden

Dank je wel Marianne, en k zal even gaan zoeken..

Sisi..

7

En nog een vraagje over kleuren van Marsepein!

Ik heb verschillende flesjes kleurstoffen staan, (vloeibaar), maar daar zit ook een smaakje aan, kan ik marsepein hier ook mee kleuren?? Ik heb bv, blauw, rood, groen, geel (bananensmaak) etc.. Want van dat poeder heb ik alleen nog groen in huis. Nou ik hoop wat van jullie te horen..

Bij voorbaat dank!

Sisi..

Volgens mij wordt het van die flesjes snel plakkerig. Ik gebruik altijd die kleurgel van wilton is dat geloof ik. Ik heb ook nog een paar potjes poeder die ik een keer bij een toko heb gekocht en dat gaat ook goed, daarmee krijg ik een goede rode kleur wat met de kleurgel weer lastiger is.

Ik heb in het begin ook 1 flesje blauwe vloeibare kleurstof gehad maar dat werkte bij mij totaal niet omdat het veel te plakkerig werd.

Veel succes!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

9

Kijk eens in de web shop..... daar kun je goede begin sets kopen....
succes Inge

10

en kleuren, ik doe het gewoon in mijn broodbakmachine, kan hij goed aan, want ook brooddeeg is zwaar, ik vind het een uitkomst!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

christol schreef:

en kleuren, ik doe het gewoon in mijn broodbakmachine, kan hij goed aan, want ook brooddeeg is zwaar, ik vind het een uitkomst!

verrek.. nooit bij stil gestaan.. wat een mega idee :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Bommeltje schreef:
christol schreef:

verrek.. nooit bij stil gestaan.. wat een mega idee :Y

Je moet dan wel de marsepein tussen je handen een beetje zeg maar in kleine stukjes verkruimelen, en dat doe ik tussendoor ook nog een keer en dan is tie egaal van kleur!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!