1

Onderwerp: Grrr

Als ik hier rond snuffel op het forum zijn alle taarten zo mooi en strak. Maar bij mij wil het maar niet lukken.

- Marsepein blijft overal aanplakken ens scheurt heel snel,
- als ik marsepein snijdt (voor puzzelen, of bekleden) krijg ik een rafelend randje,
- de icing wil niet los komen (een klein bolletje voor ogen wil dus niet lukken zonder  een puntje eraan te krijgen)
- En nog meer frustraties.

Ik sta afentoe op het punt om alles weg te kieperen. Maar dan realiseer ik me dat het wel heel leuk is om te doen. En doe ik het toch maar niet ;)

Kan iemand mij helpen met een goude tip(s).

2

Re: Grrr

Heb je geen vein tool?

Daar duw ik de gerafelde randjes mee terug (kan denk ik ook door er met een mesje lags te gaan na het snijden).

Ik weet niet hoe je de icing druppelt, maar als je hem laat vallen lukt het niet. Je moet het tuutje even in de icing drukken en dan heel snel ophalen (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)

En de marsepein is waarschijnlijk te dun uitgerold waardoor het snel scheurt.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, anders zijn er vast nog wel anderen met tips.

Succes

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

marsepein ...tjaa ik werk niet voor niks met fondant :D kan er echt totaal niet mee werken dus daar kan ik je niet mee helpen
een rafelentje randje kun je wegwerken door er met een tooltje/lepetje/achterkant van een kwastje langs te gaan  dan mar je hem weer mooi glad
mischien is je mesje niet scherp genoeg ??? zou het ook aan kunnen liggen

een klein bolletje voor ogen ... als er een funtje aanzit met een vochtig penseeltje aantippen en weg is het puntje :D

en nog meer frustraties ?? die hebben we allemaal wel eens :s 
maar als je taart dan uiteindelijk mooi geworden is ben je die zo weer vergeten

veel succes groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

4

klein bolletje voor de ogen kun je ook gewoon met marsepein doen. daar ga ik niet mijn icingspullen helemaal voor tevoorschijn halen.
voor de andere dingen zijn al de tips gegeven!