1

Onderwerp: verkleuren bakblik

Geen idee of mijn vraag hier hoort, anders hoor ik het graag!

Ik heb een bakblik gekocht, dat nu 2 keer gebruikt en aan de bovenkant zit een bruine rand die ik vrijwel niet meer wegkrijg...
Het is de rand die in eerste instantie vrij blijft als je de mix erin doet... Pas als de mix omhoog komt (na ongeveer 5 min in de oven) wordt die rand gebruikt... De rest van het bakblik is keurig schoon...
Omdat ik die rand ook invet ben ik bang dat het vet verbrandt in de eerste minuten van het bakken...
Heeft iemand anders dit probleem ook?
En hoe zou ik het weer schoon kunnen krijgen?
Heet warm en afwasmiddel helpen niet...

Alvast bedankt!

2

Re: verkleuren bakblik

heb ik ook bij een bakblik, volgens mij is het niet erg...

Groetjes, Dorothea.

3

Ik heb het ook....
Ik durf em ook niet in de vaatwasser te doen, jullie wel?

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

4

silly schreef:

Ik heb het ook....
Ik durf em ook niet in de vaatwasser te doen, jullie wel?

Ik zou dat wel willen... maar wij hebben er geen...
Alles met de hand!

5

Hoi Patty,

Je vraag hoort inderdaad ergens anders, dus heb ik hem maar vast in de juiste rubriek gezet ;)

Groetjes, Jozien.

PS: Ik was ook al mijn bakblikken met de hand, ook al heb ik een vaatwasser. Blijven ze mooier :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Jozien schreef:

Hoi Patty,

Je vraag hoort inderdaad ergens anders, dus heb ik hem maar vast in de juiste rubriek gezet ;)

Groetjes, Jozien.

Ik dacht t al, maar ik wist niet goed waar anders....
Dank je wel!

ik stop altijd alles in de vaatwasser, maar heb alleen springvormen en silliconen. Misschien dat als ik ooit mooie bakblikken heb dat ik het niet doe.... hoewel.... ken mezelf inmiddels...waarschijnlijk wordt het dan ook gewoon de vaatwasser :D

Ik heb een bakblik weleens in de vaatwasser gedaan en hij is nog steeds vierkant, maar wel helemaal regenboog gekleurd :S.

9

haha... nog steeds vierkant.
Grapjas....!!!